Камарата на автомобилните превозвачи в България настоява следващото правителство да предприеме реални действия по наболелите проблеми в българския транспортен бизнес и да го "изведе от безвремието".
Посочва се, че предвиденото увеличение на тол таксите от 1 юли е недопустимо и това решение трябва да се преразгледа спешно от правителството - било то редовно или служебно.
Превозвачите подчертават, че докато страната ни е с най-неработещата, скъпоструваща и неефективна тол система, колкото и пъти да бъдат вдигнати тол таксите, приходите от тях няма как да запушат всички дупки. Според тях е необходимо реформиране на тол системата и начина, по който се извършва пътното строителство в България.
В позицията на КАПБ се отбелязва, че от първостепенно значение за транспортния бизнес у нас е да се защитят българските водачи и бизнес от Пакет "Мобилност" 1.
Наложително било също властите да се заемат с проблемите по границите ни - чакането с дни край Русе и Видин.
Камара на автомобилните превозвачи в България посочва, че многократно е повдигала въпроса, както пред българските, така и пред румънските власти. Отношението и на двете страни към проблема е меко казано озадачаващо, защото за разрешаването му са необходими няколко стъпки, които просто не се предприемат, отбелязва се в позицията.
Припомня се, че по-рано през годината Европейската комисия е предала България на Съда на ЕС по три случая относно прилагането на европейското законодателство. Един от предявените искове срещу нашата страна е за това, че България не е въвела в националното законодателство правилата за чисти превозни средства. По втория иск ЕК настоява Съдът на ЕС да се произнесе срещу България и Полша за това, че не са въвели в националното законодателство правилата за европейската услуга за електронно пътно таксуване.
КАПБ настоява спешно да се разреши и въпросът с нелоялната конкуренция на украинските превозвачи.
Превозвачите обобщават, че проблемите в българския транспортен бизнес не липсват. Липсват обаче реални действия за справяне с тях.