Предложението на Агенцията за пътна безопасност да се въведат тестове за шофьорите над 60 години е дискриминационно. Това заяви пред Нова експертът по пътна безопасност проф. Румен Миланов.

Безспорно са нужни медицинските прегледи според него, но добрите рефлекси се оказват не толкова важни, колкото оценката на пътната обстановка.

Възрастните хирурзи на 80 години не се подлагат на подобни изисквания, изтъкна експертът. Кой е по-опасният - този, който сега е получил шофьорската си книжка, или един 60-годишен човек, пита Миланов. Той е на мнение, че трябва да се направи йерархия на нарушенията, от които да произтекат и работещи административнонаказателни и принудителни мерки, защото наказателната система в момента се формирала на епизоди според него.

Агенцията по пътна безопасност настоява за тестове за възрастните шофьори

Агенцията по пътна безопасност настоява за тестове за възрастните шофьори

Причината е зачестилите катастрофи, предизвикани от водачи в пенсионна възраст

Не трябва да се генерализира, естествено има изключения. Над половината от смъртните случаи при пешеходците в България са на възраст над 60 години, коментира Илия Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи. Според него обаче тест е необходим не само за възрастните хора, а и за други възрасти. Това е добра идея, която няма да разреши проблемите с пътната безопасност у нас, но ще я подпомогне по думите му.

Тестовете са допълнителен разход на време, допълни още проф. Миланов. Трябва да се подходи комплексно и ако има такива тестове, те трябва да оказват реално влияние на пътната безопасност, а в България такава статистика липсва. С наличните прегледи, които са изключително фиктивни, без някаква оценка на възможностите за шофиране, тестовете ще бъдат неефективни, смята Илия Тодоров.

НФСБ иска по-строги санкции за шофьори нарушители, причинили катастрофа

НФСБ иска по-строги санкции за шофьори нарушители, причинили катастрофа

До 20 години затвор за пияни, дрогирани шофьори или без книжка