Безобразие е това, което се случи с повишаване цените на мобилните оператори, заяви омбудсманът Диана Ковачева пред БНТ.

Тя има жалби и касаещи мобилните оператори, като е сезирала и Комисията за защита на конкуренцията. Ковачева е ядосана, защото един орган като КЗП не проверя мобилните оператори. Темата с мобилните оператори не е безразлична на хората, посочи омбудсманът.

По думите ѝ инфлацията е и за хората, освен за мобилните оператори. Държавата прави нещо, но то е за мобилните оператори, като им плаща тока, като им дава намаляване на таксите. Държавата помага на мобилните оператори, но не помага на хората по никакъв начин, категорична бе Диана Ковачева.

Според нея има много сериозни въпроси с мобилните оператори, които трябва да бъдат сериозно обсъдени. Контролните органи трябва да бъдат ефективни, за да видят хората, че подкрепят именно тях, а не останалите сектори, подчерта омбудсманът.

Ковачева посочи още, че приближава дневния ред на хората към дневния ред на депутатите. Жалбите нарастват, като за миналата година писмените жалби са над 15 000 и над 73 000 души са се обърнали към омбудсмана по телефона или в приемната. Оттам нарастват и препоръките, които са се увеличили с 30%. Хората се оплакали на омбудсмана от липсата на водни помощи, потребителските жалби, социално-икономическите права, пенсиите, социалните плащания, ТЕЛК решенията, образованието и др. Изплащат се инвалидни пенсии, но все още не всички хора са включени в списъците.

Омбудсманът иска да се провери съгласувано ли вдигнаха цените си мобилните оператори

Омбудсманът иска да се провери съгласувано ли вдигнаха цените си мобилните оператори

Едновременното вдигане на цените нарушава конкуренцията на пазара, според Ковачева

Диана Ковачева има жалби и за оценяването на хората с увреждания. Тя получава жалби и за домашно насилие. Имам много жалби заради острото чувство на справедливост и това е най-големият проблем, посочи тя.

По отношение на "Топлофикация"-София Ковачева очаква да бъдат предприети мерки и да бъдат подпомогнати хора през европейските програми за енергийна ефективност. Хората имат нужда от глътка въздух поне що се касае до намесата на държавата, настоя Ковачева.

Във връзка с липсата на водни помощи за социално слабите хора Ковачева обясни, че Законът за ВиК предвижда възможност хората да получават водни помощи тогава, когато не могат да си платят водата. Интересното е, че макар да има такъв текст в закона, институциите отказват да го прилагат.

Омбудсманът сигнализира за забавени пенсии на хора с увреждания

Омбудсманът сигнализира за забавени пенсии на хора с увреждания

Заради хаос след законовите промени по отношение на медицинската експертиза

Тя посочи, че социалното министерство не смята, че е целесъобразно да се прилага текстът на закона, въпреки запитванията на омбудсмана колко души са получили водни помощи за миналата година. Останалите институции също уверили Ковачева, че нямало нужда се безпокои излишно. "Не знам какво значи да не се прилага закон по нецелесъобразност", коментира Ковачева.

Редът за получаване на водни помощи се получават по критериите за социално слаби. Тя има жалби от граждани, че не могат да получат водни помощи. Когато цената на водата е над 5 лева, има хора, на които им спират водата и въпреки това не могат да си я платят. За миналата година близо 40% водата е поскъпнала, възмутена е Диана Ковачева.

Тя не разбира как е възможно да се прилага действащ текст на закон. Докато текстът в Закона за ВиК съществува трябва да бъдат подпомогнати хората с водни помощи.

Омбудсманът алармира, че МТСП не отпуска "водни помощи" на социално слабите

Омбудсманът алармира, че МТСП не отпуска "водни помощи" на социално слабите

Диана Ковачева изпрати писмо по казуса до премиера Гълъб Донев