
Интернет гигантът е издал така нареченото Google Death Penalty на уеб сайта, с което значително е понижил профила му във виртуалното пространство.
По думите на блогъра Мат Кътс, който твърди, че е софтуерен инженер в Google, BMW е използвала непозволени практики за оптимизация, за да гарантира, че всички търсения по ключовите думи BMW и gebrauchtwagen (коли втора употреба) ще препращат първо към уеб сайта на производителя.
Кътс твърди, че от компанията са изписали gebrauchtwagen 42 пъти на doorway страницата, използвана, за да включва думи, които най-вероятно биха привлекли търсещите коли втора употреба.
В отговор Google е намалил PageRank-а на компанията до нулев, което означава, че търсенията на BMW в Германия вече няма да я извеждат на челна позиция при показване на резултатите.
Аргументът е, че така компанията е нарушила правилата за сътрудничество с Google, макар че не е ясно дали ръководството на BMW е знаело за простъпката.
Източник: IDG.bg.