Microsoft очаква, че сделката по поглъщането на частната Medstory Inc. ще подобри предлаганите от компанията услуги, свързани с търсенето на здравно обслужване, и ще заложи на по-широка стратегия, насочена към здравето на потребителите, съобщават от ComputerWorld.bg.

Конкурентът на Майкрософт - Google, пренастрои уеб-търсачката си така, че да различава запитвания, свързани със здравни проблеми, и дава различни възможности на потребителите да детайлизират резултатите от търсенето, като кликват върху различни връзки към теми като лечение, изследвания, симптоми и причини.

Около 113 милиона възрастни хора в САЩ са търсили здравна информация онлайн, сочи изследване, публикувано през октомври 2006 г. Хората често търсят подробности за болести, лечение, диети, хранене, фитнес, лекарства, доктори, болници, и здравно осигуряване, сочат резултатите от проучването.

Около 8 милиона пълнолетни лица от САЩ са търсили онлайн здравна информация на определен ден през август миналата година, което е почти толкова популярно като онлайн услуга, колкото и плащането на сметки, четенето на блогове и търсенето на телефонни номера и адреси, установяват от Pew Internet & American Life Project.

Над две трети от хората - 66 на сто, са започнали проучване, свързано със здравето, през търсачка, докато 27 процента са направили това от здравен уебсайт.

Изявлението от понеделник не хвърля светлина относно това кога ще бъде приключена сделката, нито дали компанията планира да интегрира технологията на Medstory с Windows Live Search, която е търсачката на Microsoft.