Националните телевизии се ползват с най-голямо доверие сред аудиторията по света, следвани от вестниците и общественото радио.
В същото време обаче доверието в Интернет нараства, особено сред младите хора.

Това показват данните от проучване за медийното доверие в 10 страни, поръчано от Ройтерс, БиБиСи и американски медиен институт.

Като цяло въпреки популярността си по отношение на публичното доверие Интернет не се представя добре в сравнение с останалите медии, сочи проучването.

Интернет печели доверие сред младите, посочва пред Ройтерс ръководителят на GlobeScan - агенцията, провела изследването.
По думите му Интернет е все още на везните – доверието и недоверието по отношение на информацията там се разпределят по равно сред аудиторията.
Проучването показва, че 25 на сто се доверяват на информацията в мрежата, а 23 на сто - не.

Най-много от респондентите - 82 на сто, посочват националната телевизия като медиата, на която най-много се доверяват.

На второ място се нареждат националните и регионални вестници, които печелят доверие сред 75% от пълнолетната аудитория.
65% от запитаните пък заявяват доверието си в общественото радио, а 56% се доверяват на сателитната телевизия.

Същевременно проучването установи, че доверието в медиите е по-високо от това в правителствата.
Като цяло 61% от запитаните казват, че се доверяват на медиите, съобщава БиБиСи и сравнява данните с 52-процентното доверие в информацията, давана от властите.