Компанията Meta обмисля забрана за политическа реклама в цяла компания в Европа поради опасения, че Facebook и Instagram няма да могат да се съобразят с предстоящите разпоредби на ЕС, насочени към онлайн кампании, информира Ройтерс.
През февруари законодателите на ЕС се съгласиха с по-строги правила за целенасочена политическа реклама, насочена към противодействие на дезинформацията по време на избори. Предложените правила изискват от американските технологични гиганти да предоставят повече данни за техните насочени политически реклами, с глоби до 4% от глобалния им оборот за нарушения.
Ръководителите на Meta са загрижени, че определението за политически реклами съгласно плановете на ЕС ще бъде прекалено широко, че ще бъде по-лесно да се откажат всички платени политически кампании на сайтовете на компанията.
Европейската комисия миналия декември предупреди компанията майка на Facebook, Meta, че нарушава антитръстовите закони на ЕС, като нарушава конкуренцията на пазарите за онлайн класифицирана реклама и злоупотребява с господстващото си положение.