Зачестяват сигналите на граждани за събиране на задължения от фирми за минали периоди (2007 г. - 2008 г.) от името на мобилния оператор „Vivacom" с настоявания за заплащане на „дължими суми".  Това съобщиха за news.bg oт движение ДНЕС, които са получили значителен брой оплаквания.

От там напомнят, че според Тълкувателно постановление на Върховния касационен съд от тази година, задълженията на гражданите към топлофикационни, електроснабдителни и водоснабдителни дружества, както и на доставчиците на комуникационни услуги /мобилните оператори/ имат характер на „периодични плащания" по смисъла на чл.111, б. „в" от Закона за задълженията и договорите и същите се погасяват с изтичане на тригодишна давност.

Призоваваме гражданите в случаите, когато смятат, че сумите, които се претендират от тях, не са дължими и/или са погасени по давност, да не извършват изискваното плащане, апелират от движението.

Припомняме, от отчета на националния омбудсман Константин Пенчев през изминалата година стана ясно, че българите са подали най-много жалби срещу мобилните оператори и топлофикация.

Оплакванията срещу телекомите са двойно повече в сравнение с 2010 година.