Организаторите на фишинг атаки разчитат във все по-голяма степен на средствата на социалния инженеринг, а на лице е и нов метод - за автоматизирано управление на отношенията с техните жертви, съобщават от IDG.BG.

Това показва последният доклад на компанията MessageLabs, цитиран от новинарския сайт vnunet.com, където се посочва, че тези тенденции ще се задълбочават през следващите месеци.

Времето на еднотипното копиране на сайтове за пощенски услуги с цел измама на техните потребители отдавна е отминало, сочи изследването. Сега кибер престъпниците разработват нови персонални подходи към потребителите, които до голяма степен копират легалните системи за управление на отношенията с клиентите (CRM). Тези нови решения вече са наречени от експертите на MessageLabs "системи за управление на отношенията с жертвите (VRM)".

В някои от последните успешни фишинг - атаки например са използвани технологии, базирани на социален инженеринг, включващи събирането на персонални данни от социалната мрежа MySpace. Често срещани са случаите, когато жертвата получава писмо от своята банка, адресирано персонално до лицето, а адресът, пощенският код и други лични данни са написни правилно.

Според експертите на MessageLabs ръстът на подобни атаки е започнал през декември 2005 г., но ще продължава и през тази и следващата година.