Все повече и повече хора прекарват все по-голяма част от времето си в интернет, за това не е никак изненадващо, че Мрежата се е превърнала в най-приоритетната платформа за рекламодателите. Изглежда инвестирането им в интернет реклама е било доста успешен ход. Доклад на Associated Press показва, че приходите от такъв тип реклама са достигнали рекорд в досегашната си история, съобщава бългаският технологичен портал kaldata.com.

Пред първото финансово тримесечие на годината общите приходи от интернет реклама са достигнали $8,4 милиарда - стойност, която не е била достигана до сега през първите три месеца на годината. В сравнение със същия период през 2011 година, тазгодишните приходи показват ръст от 15%. През първото тримесечие миналата година, те са били $7,3 милиарда.

Болшинството от тези приходи са генерирани от Google както и от други рекламодатели, заложили най-вече на базирани на текст реклами. Все пак, абсолютният рекорд за тримесечие все още не достигнат. Миналата година по време на четвъртото фискално тримесечие от интернет реклами бяха генерирани $9 милиарда. Трябва да се има предвид обаче, че по време на коледните празници традиционно приходите както от продажби на продукти, така и от реклами са по-големи.

Следващата стъпка в онлайн рекламата ще бъде в мобилната сфера, категорични са анализаторите. Въпреки това, революцията няма да стане много бързо. Рекламодателите все още не са разбрали кой е най-успешният начин за генериране на приходи чрез мобилни реклами.