
През тази година ще бъдат произведени 53 000 автомобила, а през следващата над 100 000.
Сигурно всеки пътник в самолет със стандартен билет е завиждал по-малко на пътниците в бизнес класата, където системата за забавление, включваща индивидуален LCD дисплей и слушалки, е стандарт.
Подобна система, дори с по-добри характеристики може да бъде открита във второто поколение Toyota Corolla Verso. То се появява само няколко години след дебюта на първия Verso в сегмент С, приет много добре, но пригодено предимно за азиатските нужди според производителите. Затова ще продължи да се произвежда в страната на изгряващото слънце.
За разлика от него второто поколение Corolla Verso е разработено в Европа от европейски дизайнери и ще се произвежда в турския завод на компанията, откъдето излизат автомобили с една от най-добрите сглобки в системата на Toyota.
Новата Corolla Verso е разработена по оригинален начин, тя размива границата между класическо MPV и хечбек, в следствие на което автомобилът изглежда много по динамично от основните си конкуренти.
Другата новост в Corolla Verso е стандартното обзавеждане със 7 пътнически места, благодарение на система Flat 7.
Преди години Opel предложи първата подобна разработка за модела Zafira под името Flex 7. В японския модел тя обаче е подобрена, сгъването на седалките става много по лесно, и само с няколко движения.
При сгъване в пода потъва не само третият ред седалки, а и вторият, образувайки напълно равен под (при Zafira това правят само последните седалки).
Новият модел ще се предлага в две нива на изпълнение - Terra и Sol. В Европа автомобилът е насочен към млади семейства с поне две деца. Той е и подходяща алтернатива на по-големите и скъпи модели от сегмент D, вероятно такива ще са основните му потребители у нас.
Дизайнът на новата Corolla Verso е създаден в европейското дизайнерско студио на Toyota - ED2. Автомобилът напомня за състезателните болиди от електронни игри, като Play Station, популярни след младежите в Европа, благодарение на оригиналните предни светлини и стопове. Зад динамичния външен вид се крие отлична аеродинамика, коефициентът на челно въздушно съпротивление е само 0,30.
Corolla Verso е разработена на напълно нова платформа, предното окачване е заимствано от по-големия модел Avensis за създаване на по-голям комфорт.
Автомобилът ще се предлага с 3 различни мотора - два бензинови с работен обем 1,6 и 1,8 литра и един 2-литров дизел. Всички верси са с механични предавателни кутии, а вариантът 1.8 се предлага и с автоматична скоростна кутия с възможност за механично превключване.
Toyota е известна, като най-добрия производител днес. Нейните автомобили редовно печелят в различни изследвания по издържливост. Cега японците са си поставили за цел да се превърнат във водеща компания и по отношение на безопасността.
Новият модел се предлага с няколко патентовани разработки серийно. Minimal Intrusion Cabin System (MICS) ще помогне на Corolla Verso да постигне 5 звезди в тестовете за безопасност на Euro NCAP.
За първи път се предлага Cornering Assist Monitor, камера, която показва двата предни ъгъла на автомобила, както и камера за обратно виждане. Verso дори помага на шофьора при паркиране. Серийно e обзаведен с 9 въздушни възглавници, сред които завеса за колената на возещите се отпред. Серийното обзавеждане включва още ABS, EBD и VSC.
Новият модел ще се произвежда в турския завод на компанията (Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT), заедно с Corolla Sedan и Wagon. Поизводството ще варира между 100 000 и 150 000 брой годишно.
Заводът е разположен върху площ от 824 000 квадратни метра в Адапазари, открит през 1990, след инвестиция от 700 млн. евро, откривайки 3000 нови работни места.
Toyota Corolla Verso 2004, представена от Агенция Speed-Press
•Нов динамичен дизайн, връзка между MPV и хечбек
•Най-добрия коефициент на въздушно съпротивление в класа (Cх=0.30)
•Първи в този клас с акустичен звукоизолационен щит
•Най-добри условия за застраховка в Англия и Германия
•Най-ниски разходи за обслужване в сегмента на 100,000 км (за 2.0 D-4D)
•Най-чистият двигател в този клас - 2.0 D-4D
•Първото MPV с 9 въздушни възглавници
•Първата система Cornering Assist Monitor в Европа
•Система Toyota Easy Flat-7TM
•Предлага се с авангардна навигационна система, интегрирана със система за забавление с DVD