Технологичният гигант Facebook отбеляза спад на дневните си активни потребители (DAU) за първи път в 18-годишната си история. Това предаде BBC.

Компанията майка на Facebook Meta Networks съобщи, че през последните три месеца на 2021 г. броят на активните потребители е намалял до 1,929 млрд. в сравнение с 1,930 млрд. през предходното тримесечие. Фирмата също така предупреди за забавяне на ръста на приходите в условията на конкуренция от страна на платформи като TikTok и YouTube.

Акциите на Meta поевтиняха с повече от 20% след новината. Спадът изтри около 200 млрд. долара от борсовата стойност на компанията. Акциите на други социални медии, сред които Twitter, Snap и Pinterest, също регистрираха рязко намаление в цената.

Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг коментира, че ръстът на продажбите на компанията е бил засегнат, тъй като аудиторията, особено по-младите потребители, е напуснала и се е прехвърлила при конкуренти. Той е убеден, че инвестициите във видео и виртуална реалност ще се изплатят, както предишните в мобилната реклама и Instagram Stories. Но и отбеляза, че по време на предишните промени в стратегията на фирмата не се е налагало да се бори с голям конкурент.

"Екипите се справят доста добре и продуктите се развиват много бързо. Нещото, което е донякъде уникално сега, е, че TikTok вече е толкова голям конкурент и продължава да расте с доста бързи темпове", посочи Зукърбърг.

Проучване: Facebook и Instagram събират данни от потребители под 18 г.

Проучване: Facebook и Instagram събират данни от потребители под 18 г.

Въпреки обещанията им, че ще ограничат подобни действия

Meta, която притежава втората по големина платформа за цифрова реклама в света след Google, също така заяви, че е била засегната от промените в защитата на личните данни в операционната система на Apple. Според главния финансов директор Дейв Уехнър измененията са затруднили насочването и измерването на рекламите на марките във Facebook и Instagram и могат да окажат въздействие "от порядъка на 10 млрд. долара" за тази година.

Общите приходи на Meta, които в по-голямата си част идват от реклама, нараснаха до 33,67 млрд. долара през последните три месеца на 2021 г. Фирмата прогнозира приходи между 27 и 29 млрд. долара за следващото тримесечие, което е по-малко от очакванията на анализаторите.

50 000 потребители на Facebook са били шпионирани от частни фирми за наблюдение

50 000 потребители на Facebook са били шпионирани от частни фирми за наблюдение

Компаниите са базирани в Израел, Индия, Северна Македония и Китай