Кризата с COVID-19 постави пред сериозно изпитание хотелиерския и ресторантьорски бизнес. Дори след поетапното си отваряне, заведенията нямат възможност да работят както преди. А новите условия, към които се адаптират, изискват и нетрадиционни мерки.

В някои случаи те не се простират само да раздалечаване на масите, а и до използване на нови технологии с цел предпазване на персонала от заразяване.

Така роботите сервитьори се превръщат в реалност не само в далечен Китай, но в ресторант в Нидерландия, собственост на китайци.

Royal Palace в град Ренесе вече посреща гостите си с хуманоидни машини, които ги поздравят, настаняват и носят поръчките. С нововъведението се намалява контактът между хора, с което и рискът от предаване на COVID-19.

Роботите все още нямат имена, но пък имат малки шалчета на врата. Докато някои приемат тяхното присъствие като атракция, други ги смятат за леко страховите и са притеснени дали нямат да оставят персонала без работа.

Собственикът на ресторанта Лий Ху е категоричен, че просто има нужда от помощ в тази ситуация, в която отива много повече време за почистване на масите например. Но служителите от плът и кръв са си там и няма да бъдат заменени от машини, пише The Verge.

DJI RoboMaster EP и какво предлага невероятният робот

Новият робот на DJI е детска мечта на всеки пораснал и малък мъж

Ето това вече е играчка от бъдещето

Предимството е, че роботите няма как да пренасят коронавируса. Но в същото време те няма как да имат персонален подход към клиентите, да следват за спазването на мерките за дистанция и да предупреждават за алергени в ястията например. Затова тази мярка най-вероятно ще е временна, докато ситуацията се нормализира.