В рамките на проект “Провеждане на целогодишна рекламна кампания за България по водещи паневропейски ТВ канали” беше реализирана най-мащабната рекламна кампания на българския туризъм по четири от най-гледаните паневропейски телевизионни канали - Eurosport, Euronews, National Geographic Channel и Discovery Channel.
Проектът е реализиран от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма с финансовата подкрепа на Оперативна програма “Регионално развитие”, съфинансирана от ЕС чрез Европейския фонд за регионално развитие.
Това съобщи по време на пресконференция в БТA Анелия Генова от дирекция "Маркетинг, реклама и информация в туризма" към МИЕТ.
Тя обясни, че 561 са били излъчванията на 30-секундните клипове, рекламиращи страната ни като туристическа дестинация, по Eurosport. По Euronews видеоматериалите са пуснати общо 952 пъти, по National Geographic Channel – 504, а по Discovery Channel – 1020 пъти.
По Eurosport и Euronews е бил излъчен и един общ имиджов клип, а по другите две телевизии освен имиджов, са излъчени и продуктови клипове на тема култура и природа, обясни още Анелия Генова.
По думите й, над 50% от клиповете са били излъчвани в най-гледаното време на всяка една от телевизиите. Тя цитира данни на самите телевизионни канали, от които става ясно, че над 137 млн. зрители са гледали видеоматериалите за България по 4 и повече пъти.
Кампанията за насърчаване на туризма и популяризиране на България като туристическа дестинация е проведена на три вълни – от 6 септември до 27 декември миналата година и от 31 януари до 27 март.
Общата стойност на телевизионната кампания, реализирана чрез сключени договори със съответните телевизионни канали, е 6 578 740,78 лв., стана ясно по време на пресконференцията.
По време на телевизионната кампания е осъществена и интернет кампания в сайтовете на три от телевизиите - Eurosport, Euronews и National Geographic Channel. По думите на Анелия Генова общият брой на достигнатите импресии на рекламни банери в трите сайта е над 14 млн.
Освен това от МИЕТ се похвалиха още, че в сайта на Eurosport в рамките на един месец е проведена и i-Phone кампания като допълнителен бонус към третата вълна.
В рамките на кампанията в България са гостували четири снимачни екипа от Eurosport, Euronews и National Geographic Channel, които са заснели тематичните предавания за страната ни. Екип на Eurosport е заснел пет издания на предаването “Sport Trips” през октомври миналата година и февруари тази година.
От МИЕТ посочиха, че в тях са представени възможностите за практикуване на различни спортове в България и природните забележителности в страната.
Основни акцентът в предаванията е паднал върху планинското колоездене в Боровец, конната езда в Ихтиман, скалното катерене във Враца, голфът в Балчик и зимните спортове в Банско.
Продължителността на всяко едно от спортните предавания, излъчени 20 пъти, е между 4 и 6 минути, обясниха още от министерството. Анелия Генова посочи още, че екип на телевизия Euronews е заснел две издания на предаването “Metropolitans” след посещение в края на 2010 г.
В този видеоматериал пък са представени градовете София и Пловдив, а всяко от предаванията е излъчвано в рамките на един месец по телевизионния канал. От МИЕТ съобщиха още, че National Geographic Channel е заснел кратък репортаж за България с продължителност 1 минута, който е излъчен над 14 пъти в рамките на третата вълна по телевизионния канал.
Материалът е озвучен на 6 езика и представя възможностите за културен туризъм в България. Анелия Генова коментира, че видеоматериалите са имиджови и основната цел на кампанията е да рекламира и подобрява имижда на страната ни в областта на различните видове туризъм.
Не е ясно колко европейци обаче ще решат да посетят страната ни само заради впечатленията си от излъчените видеоматериали.
Генова уточни, че резултатите са предварителни, а в рамките на програмата предстои и оценка на ефективността. На база резултатите от нея, от МИЕТ ще преценят дали ще кандидатстват за продължаване на кампанията и допълнително финансиране. Освен това ще стане ясно кои рекламни видеоматериали и по кои европейски канали са били най-гледани.
Въпреки някои от критиките, че екипите на четирите европейски телевизионни канала са снимали в лошо време, което донякъде е ощетило страната ни, от МИЕТ са убедени, че кампанията е успешна и е постигнала голяма част от целите си.
Бойко Борисов
на 29.04.2011 в 17:31:41 #14Няма курорт без алкохол.Всеки си решава сам какво да прави а алкохола си е алкохол.Аз например садя картофи.
investor1
на 29.04.2011 в 01:02:51 #13неудобно ми стана от мои колеги, които посетиха Бг и останаха ужасени от прахта, грозните строежи и лошото обслужване, да не говорим, че ги бяха метнали и с едни билети за влак по принцип ни свързват основно с евтиния алкохолен туризъм, даже по вело форумите в чужбина много често чета неприятни неща за Бг
black_rider
на 28.04.2011 в 21:38:45 #12ЮристЪ | 28.04.2011 16:10 Ако това е туризъм и туристи, мерси!

zUnkAiGo
на 28.04.2011 в 20:09:03 #11White Knight и моята асоциация винаги :каква е тази баница? и все забравям,че е роза ужким..
zUnkAiGo
на 28.04.2011 в 20:03:44 #10ей не се накрадоха тия хора брей! и що харчат пари за реклама,като целта им накрая пак е да си напълнят частните и лични хотели с ол-инклузив социално слаби,безработни и пенсионери,които изобщо не гледат и нямат нужда от реклама по дискавъри или ЕнДжи, а ги интересува само цената и пиячката..
динев
на 28.04.2011 в 19:51:22 #9колега според мен сега е момента , защото издишаме и една реклама , която ще подсети хората със статус на живот от средната класа в европейския съюз да се замисли да си изхарчи парите на евтина дестинация, каквато сме ние. Ако го направят , това ще е добре за нас и в частност курортите няма да бъдат като миналата година. А пък и времето, по което се прави реклама е добро , защото скоро идва лято и ще се почнат голямите резервации.
sponge bob
на 28.04.2011 в 18:50:01 #8Реклама по време на криза и свито потребление.
Иначе похвално. Преди 10тина година бях попаднал на проучване за Швейцария, съответно за предходните 10тина, което изчисли, че всеки франк инвестиран в реклама на страната като туристическа дестинация се връща 40 пъти. Сравненията разбира се са крайно условни, но трябва да има кирия в цялата работа, само че надали сега е момента. 
JB
на 28.04.2011 в 18:27:16 #7Каква е тази баница на емблемата ? *********************************8 Прилича на розата ... само дето е жьлта.
българско домати
на 28.04.2011 в 17:43:12 #6Топспортист,

White Knight
на 28.04.2011 в 17:19:19 #5Каква е тази баница на емблемата ?? АА защо няма 4еверме ???
Топспортист
на 28.04.2011 в 17:11:07 #4Клиповете са добри. В никакъв случай не по-лоши от тези за Армения, Кипър, Турция и Хърватска, да речем. -те милиона са нищо в сравнение с парите, които ще привлечем чрез рекламата.
Страната ни е прекрасна и това трябва да се знае по света! 
ЮристЪ
на 28.04.2011 в 17:10:03 #3бе рекламата не е лоша, но не е и нещо кой знае какво. А и тепърва ще се види ефекта й. Обаче не знам какви туристи ще привличаме - тук идват най-много средна ръка. Останалото са прошляците на Западна европа. които и едно евро не харчат - дремат на ал инклузива, напиват се там до безпаметност и лежат после мъртво пияни по улици и градинки. Ако това е туризъм и туристи, мерси!
Matz
на 28.04.2011 в 16:39:53 #2тъпак
mrasnika
на 28.04.2011 в 16:06:02 #1Гледах я тази реклама на български език, реклама на Кенефа на български език.....
Малоумни кретени, колко милиона окрадохте гниди мръсни. 