Алтернативен конкурс за лого на България, чиито автори са получили символичната сума от едва един лев, е събрал десетки предложения, които биха могли да представят успешно страната ни.
Въпреки това те не са били дори разгледани от Министерство на икономиката и туризма, което в момента се опитва да замаже гафа със скандала около логото, изработено от „Обединение за бранд България".
Предложенията за лого на страната ни може да видите ТУК
Инициатор на алтернативния конкурс е фондация „Идентичност за България", която го е организирала малко след обявяването на обществена поръчка за туристически бранд от страна от МИЕТ през март 2012. Общият брой на получените проекти е надвишил 70, а 46 от тях са достигнали до последния етап на оценяване.
На 16 юли 2012 се е провело и официалното награждаване на алтернативния конкурс „Лого на България за 1 лев".
„Конкурсът беше и алтернативно зададен като обосновка - лого на България, а не туристическо лого. Целта му беше да покаже, че и без средства може да се постигне добър резултат, активизирайки гражданската позиция и талант. Защото вярваме, че идентичността на България трябва да дойде от нас - българските талантливи граждани, а не от фирми, избрани чрез конкурси, будещи недоверие и скептицизъм", поясняват от фондация „Идентичност за България".
Посочват, че кампанията е целяла да привлече всички иновативни и талантливи дизайнери, художници и любители от България и чужбина, да участват в създаването на "емблема" на страната ни. Допълват още, че не са могли да си позволят да предоставят награда от 2.264 млн. лв. (без ДДС), както и че дизайнът на логото на България не трябва да бъде провокиран с огромна парична награда и затова са решили да дадат символичната награда от един лев.
Журито на конкурса също е било внимателно подбрано, така че да включва едни от най-добрите експерти в България в сферата на маркетинга, рекламата, графичния дизайн, връзки с обществеността и други.
На награждаването са били показани 46 от проектите, които са достигнали до финалното оценяване от журито при пълна анонимност. Връчени са били и три награди за трето, второ и първо място, тъй като разликата във финалните резултати е била сравнително малка.
Първа награда е спечелила Мария Етрополска, чийто проект освен покриващ поставените в условията критерии, се откроява с оригиналност и елегантност на шрифта, стилизиран елемент - житен клас, който избягва традиционните до сега използвани български „емблеми", и изпълнен с ведрост и гостоприемство слоган „welcome home".
След края на конкурса от Фондацията са се срещнали по собствена инициатива с Анелия Генова от МИЕТ, която е отговаряла за конкурсната поцедура за туристическия брандинг на България.
„Беше ни обещано с оглед проведения алтернативен конкурс и натрупания опит да участваме в работни групи за изработването на стратегията и визията на новото лого.
Това естествено не се случи", разказват от „Идентичност за България".
Припомняме, в момента, логото, което трябваше да популяризира туристическия ни продукт пред света, се преразглежда, за да бъдат направени евентуални промени във визията му. Измененията в него ще бъдат дискутирани с повече представители на художествения бранш у нас, например членове на Съюза на българските художници (СБХ), които възразиха остро срещу продукта на „Обединение за бранд България".
Despair
на 07.03.2013 в 19:12:15 #25С тези милиони за това шибано лого, ГЕРБ биха рекорда на Амед Доган, получен за "Цанков камик"! Но, критиката и разпардушинването им в сравнение, това което те направиха с Доган е нищожно! Какво нещо е любовта народна! GERB forever!
Panopsihikum
на 16.02.2013 в 05:35:46 #24Вместо житния клас - листо марихуана, "В" -то и "g" -то сляти напомнят симпатична чаша, малко да се дооноди, "лозунгът" отдолу - нещо в стила на "show me the next евтина кръчма and don't ask me why" - и ще имаме перфектното лого. На марихуаненото клонче - кацнал колорадски бръмбар - хем пасва на Новогодишната изцепка, хем е препратка към фолколора ни - "кацнал бръмбар на трънка" .... олях се ...
thedreamer
на 16.02.2013 в 01:20:37 #23Как ше дадеш на някой 1,4 милиона а после ще го глобяваш с 50 хиляди и то за едно супер грозно и отвратително лого което на всичкото отгоре се оказа крадено? Ми тези пари са откраднати - направо пладнешки обир!
thedreamer
на 16.02.2013 в 01:18:39 #22Този борсук Делян Добрев е сложен само и само да могат да му дърпат на спокойствие учите като се наака!
thedreamer
на 16.02.2013 в 01:17:06 #21Те взели 1.4 млн. лв, а калинка Делянкова ги глобява с 50 хил. лв - няма такава държава, тея ни поравят на маймуни! http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=1772759
thedreamer
на 16.02.2013 в 01:03:28 #20Новото лого е отвратително грозно, но пък старото е крадено и пак е грозно! Върнаха ли парите тези измамници? "По думите му, обаче това не е приемливо за страната ни, заради което са дадени1,3 млн. лв., за да се изготви бранда на България." http://www.cross.bg/1348825
grigo
на 16.02.2013 в 00:23:43 #19Баси грозното лого е тва за един лев. Мен пък ме кефи онова оплютото, само дето някои тарикати са откраднали една торба с пари за него, тва лого ако се обяви конкурс в сайт за лого дизайн, за 200-300$ ще направят супер добро лого.
be_free
на 15.02.2013 в 21:58:02 #18Логото на Цоньо е доста добро! На логото на България задължително да има нарисувани планини и море!
kikimor
на 15.02.2013 в 20:57:17 #17До Лара Крофт: Вие оная Лара ли сте?
be_free
на 15.02.2013 в 17:32:18 #16Тия които са спечелили от далаверата с логото за милиони - децата им да умрат пред тях дано, а след това и те
kikimor
на 15.02.2013 в 17:20:07 #15„Обединение за бранд България" - самото име подсказва, че е измислица за да се вземат едни пари. Какво е създало друго въпросното "обединение" и какво обединява? Рекламни фирми ли има вътре, които са се наложили на пазара от години, дизайнери ли, художници? Какво? Кои членуват във въпросното обединение - от партийна гледна точка или са деполитизирани. Къде дадоха парите?
kikimor
на 15.02.2013 в 17:13:04 #14От много време следя дискусиите за измисленото лого и никой не казва ония подставените кога ще върнат парите???
Sven
на 15.02.2013 в 16:36:57 #13Разходите по изработка на лого са както следва : бял лист - 0.05 лв молив-0.10 лв ---------------------- Общо: 0,15 лв. 15 стотинки да се признаят за разход да фирмата, останалите пари да се върнат и да се обявят за награда за този който представи най-доброто лого !!! Гафа с приликите с чикиджистанското лого показва, че е плагиатствано и без това.Да се направи регламент какви са изискванията и да се гласува. Така, ще се впуснат в инициативата хиляди - профеисоналисти и амачйори. Наградата от 1 000 000 лв ще накара всеки да хване молива и да измисли лого. В противен случай това лого за милион и половина ще тежи на предизборната съвест на ГЕРБ.
nikola345
на 15.02.2013 в 16:29:18 #12И с какво мислиш, че ще се хранят 20 милиарда човека след 2-3 поколения ----------- С Г.М.О. Житото е прекалено скъпо за да се хранят бантускотски говеда с него
Питащ
на 15.02.2013 в 16:28:59 #11мeшyгa, със сигурност няма да се хранят със соц пропаганда. Спри да четеш между редовете.
мeшyгa
на 15.02.2013 в 16:26:08 #10След 1-2 поколения, никой няма да го асоциира с онова време на житния клас и зъбните колела... жалко, че няма да сме живи тогава. ----------------------- И с какво мислиш, че ще се хранят 20 милиарда човека след 2-3 поколения
Питащ
на 15.02.2013 в 16:21:20 #9Житния клас на всички ни напомня само за светлия социализъм. Но това е защото сме обременени от времето, в което живяхме. След 1-2 поколения, никой няма да го асоциира с онова време на житния клас и зъбните колела... жалко, че няма да сме живи тогава. Иначе логата наистина не са лоши, като се има предвид, че са фрии (или поне не струват 1,5 милиона). Имаше доста мегдан да се направи качествено лого за малко пари, но пък тогава "нашите" хора нямаше да приберат милиона...
nikola345
на 15.02.2013 в 16:19:02 #8И тоя slogan - welcome home... Това лого към туристите ли е насочено или към емигрантите? Както се очакваше, скъпото лого - некадърно, ама плюещите псевдо-художници - още по-големи некадърници
s
на 15.02.2013 в 16:17:02 #7Най-много ми хареса логото на Цоньо Симеонов
nikola345
на 15.02.2013 в 16:16:07 #6Те на точно най-гадното са избрали за първо място, има къде-къде по-хубави. Със житницата ли ще си рекламираме туризма, деби идиотите