Икономическото министерство получава 2.82 млн. лева от еврофондовете за разработване на рекламна визия на България като туристическа дестинация.

Проектът е започнал през декември и е за 24 месеца.

Основната цел на проекта е по-ефективна реклама на страната като туристическа дестинация, каза Анелия Генова, директор на Дирекция "Маркетинг, реклама и информация в туризма" в министерството, цитирана от kafene.net

По думите й, за да бъде България по-посещавана от туристи е нужно да се подготви стратегия за бранд на страната, както и продуктови под-брандове за различните видове туризъм - морски, зимен, културно-познавателен и т.н.

В рамките на проекта ще бъдат анализирани резултатите от маркетингови проучвания сред чуждестранни туристи, ще се проучва интереса към туристическите продукти и услуги на българите, както и конкурентните дестинации.

Предвижда се на базата на анализите да се разработи стратегия за бранд на България като туристическа дестинация с визия, мисия, цели, препоръчителни символи, която ще бъде консултирана с туристическия бизнес.

Нели Сандалска, изпълнителен директор на "Балкантурист", разкрита като агент на тайната комунистическа полиция Държавна сигурност (ДС), коментира пред журналисти, че логиката на проекта е изцяло сбъркана.