Министърът на туризма Зарица Динкова заяви, че не може и не иска да влиза в говорител на министъра на финансите Асен Василев. Среща с министъра на финансите с присъствието на премиера акад. Николай Денков била проведена на 21 септември - за развитието на туризма и всички страни имали възможност да изразят гледните си точки. Срещата била изпреварваща, за да не се стига до инсинуации и свободни интерпретации по темата, обясни Динкова по време на участието си в Комисията по туризъм

Министърът на финансите е добре информиран за визията и становището на туристическия сектор, посочи Динкова. Всички работят за запазване на конкурентоспособността на туристическия сектор, както и за повече прозрачност.

Туризмът е особено важен като международна политика, не само на местно ниво, изтъкна ресорният министър. Трябва да се престане с публичното позициониране на туризма като мрънкащ, а като мощен бизнес в заетостта, с подобаващо място в приходите в държавата, настоя Динкова.

Тя добави, че отсъствието извън страната и се е налагало, за да позиционира България като добро туристическо място за посещения. Периодът на отсъствието на Зарица Динкова от България съвпаднал и с международните туристически изложения, които също са били използвани за популяризирането на страната ни и богатството, което имаме.

Облекчават процедурите за туристическа реклама на България в онлайн платформи

Облекчават процедурите за туристическа реклама на България в онлайн платформи

Комисията по туризъм в парламента прие промени в ресорния закон

Относно промените в Закона за туризма за рекламата на България като туристическа дестинация, Динкова коментира, че все още се срещат ограничения в рамките на изискванията на Министерство на финансите. Готови са няколко проекта за рекламирането на България, които тепърва ще стартират. Към настоящия момент текат на реклами на България във Фейсбук. Напредват разговорите за реклама на страната ни и в Google.

Динкова посочи, че България има реклама на туристическия си продукт. Стратегията ще е да се позиционира България като дестинация за четири сезона, а върху това ще се надгражда и реагира ситуационно. В момента страната ни се рекламира в 24 водещи медии и на 9 пазара извън България. Договорите се реализират в рамките на една година. Възлагат се големи надежди и на дигитална реклама. Рекламата на България не е само по определени водещи телевизионни канали у нас, но и през изложенията и различните туристически събития, стана ясно още по време на заседанието на Комисията по туризъм.

Зарица Динкова подчерта още, че с реформата в рекламата се показа, че в екипа на Министерство на туризма не са само папагали, а взимат реални мерки за изпълнението на основна стратегическа цел - налагане на България като дестинация на 4 сезона.

България без добър бранд не може да говори за силен летен сезон

България без добър бранд не може да говори за силен летен сезон

Не е постигнат потенциалът на страната ни за целогодишен туризъм