Летният туристически сезон има голям проблем, но в правителството и Министерство на туризма разчитат да има повече почиващи на нашето Черноморие. Toва заяви в сутрешния блок на БНТ новият туристически министър и вицепремиер Марияна Николова.
Ние имаме нужда от една агресивна реклама, без реклама нищо не се получава. Много е важно да покажем сърцето на България, културните паметници и историческото ни наследство, настоя тя. Николова ще положи усилия да бъдат осигурени средства за реклама на нашата страна като потенциална, здравна и безопасна дестинация.
Ние сме отворени за Великобритания, но самата страна налага 14-дневна карантина на завръщащите се от България. Очаква се първите германски туристи да дойдат в края на септември и началото на октомври месец.
Според новия туристически министър най-важното е да се даде посланието в международен план, че България е дестинация за безопасен и здравословен туризъм. Туризмът е истинската реклама за всяка една страната и трябва да говорим за България като дестинация за четири сезона - целогодишен туризъм, категорична бе Марияна Николова.
Туристическият министър изтъкна, че България през настоящата година е дестинацията на българите, безопасна и здравословна. Имаме чудесна природа и трябва да повишим нивото на туристическия продукт, настоя Николова.
Още от първия си ден като вицепремиер и туристически министър Николова е уверила, че ще работи в стратегически план и за подкрепа на бизнеса с конкретен диалог по проблемите в сектора.
В НС ще бъде внесено предложението за ставка от 9% ДДС за туроператорите. Нова мярка е и отварянето на граници за конкретни държави. Чартърните полети с цел туризъм също ще бъдат подпомогнати с 55 млн. лв. от държавния бюджет. Идеята е да бъдат обхванати над 400 000 туристи.
Туроператорите наистина са с един от най-големите проблеми, поради което мерките са насочени към средните предприятия и туристическият бранш, обясни туристическият министър. Новите социално-икономически мерки ще бъдат допълнени със средства, осигурени и договорени в размер на 29 млрд. лв. За следващия бюджет да бъде разширена възможността за ваучерната система, настоя Николова.
bgpluss
на 28.07.2020 в 11:55:14 #4Мутрите козината си менят, но нрава - никога!
boris
на 28.07.2020 в 09:45:29 #3Не го помниш ти ВИС 2...
friend
на 28.07.2020 в 09:41:00 #2Борисе Написал си голяма простотия. Вероятно имаш някаква идея, но от написаното нищо не се вижда. Относно агресивната реклама, то с парите, изхарчени досега, а и сега, тя можеше да бъде много агресивна... но не стана. Гледах на Слънчев бряг следната случка: Кондуктурът на рейса от СБ до Несебър говори на туристите простотии. Вероятно си мислеше, че те не го разбират. Накрая отиде при едно семейство поляци, взе да им вика, че не трябва да носят маски и че това с коронавируса е измислица. След това дръпна маската от лицето на детето, после от лицето на майката и бащата!!!!. Хората се оказаха възпитани и нищо не направиха. Така не се прави агресивен туризъм. Такъв туризъм се прави с "добър матриял", а не със селяни от близките села, които довчера са пасли кравите.
boris
на 28.07.2020 в 09:16:50 #1Това никаква - "агресивна реклама" не е, ако искаше агресивна реклама - трябваше ясно да се изправи да каже - Елате вие при нас да не дойдем ние при вас!