Списанието National Geographic Traveller ще рекламира София като туристическа дестинация през 2025 г. Това заяви Антон Пенев, директор на общинското предприятие (ОП) "Туризъм" към Столичната община, по време на среща с туристическия бизнес, която се проведе вчера, предаде TravelNews.

По думите му вече е подписан договорът със списание и се очаква първата кампания да се проведе преди 14 февруари, Свети Валентин. Пред TravelNews Пенев е коментирал, че от ОП "Туризъм" са искали да тестват рекламни послания за привличане на чужди туристи около различни празници и поводи.

Освен това се водят и разговори с онлайн туроператора eSky да започне кампания за реклама на София и в неговата платформа, понеже този туроператор е силен на пазарите в Централна и Източна Европа. Антон Пенев обясни, че с рекламата в eSky иска да се привлекат туристи по големи празници и поводи като Коледа, Нова година и други.

Вдигат туристическия и патентния данък в София

Вдигат туристическия и патентния данък в София

Целта е промотиране на столицата и привличане на повече туристи

Разговори се водят и с летище София за изграждането на туристически информационен център.

Директорът на общинското предприятие "Туризъм" също оповести, че се работи по създаването на нов бранд, лого и слоган на столицата.

По време на срещата Пенев цитира и данни на Единната система за туристическа информация към Министерството на туризма, според които от началото на годината до септември месец в София са пристигнали над 930 000 туристи, като 32% от тях са българи. Най-много чужденци са отчетени от Турция, Румъния, Германия, Испания, Италия, Гърция, Австрия. Идват гости от САЩ, но вече се завръщат и туристите от Китай, които ще достигнат 10 000, подчерта той. Забелязва се силна вълна от Италия и Испания, изтъкна още Пенев.

Антон Пенев коментира, че през 2025 година ще се наблегне на културно-историческият туризъм и провеждането на събития и конференции, понеже и през 2024 година тези неща са се развивали добре и допълни, че за тази цел ОП "Туризъм" ще стане член на Българското конгресно бюро. Сред основните цели на общинското предприятие е създаването на причини туристите да остават по-дълго в столицата.

СО вдига туристическия данък от следващата година

СО вдига туристическия данък от следващата година

Целта е да има повече средства за реклама за популяризирането на София