Топ европейски туроператори са предложили с общи рекламни кампании да промотират туризма в България.

По време на най-голямото туристическо изложение в света ITB зам. Министърът на икономиката Иво Маринов се е срещнал с мениджмънта на FTI Group, REWE Group и Bravo Tours - Дания.

Сред планираните активности, предлагани от туроператорите са излъчване на рекламни клипове по време на чартърни полети в авиокомпаниите, организиране на журналистически посещения в страната, излъчване на реклами по радио и тв канали и онлайн.

Фирменото портфолио на компаниите включва, освен туроператор, също и радиа, телевизии, печатни издания. Част от планираните активности са насочени към туристическите агенти, тъй като, според представителите на бизнеса, около 85% от записванията на германския пазар се правят именно от тях.

По мнението на бизнеса едно от основните конкурентни предимства на страната ни на туристическия пазар е предлагането на качествен продукт на достъпна цена.
България присъства в каталозите на големите германски туроператори в Германия, включително и в гамата на по-високия клас, стана ясно по време на срещите.

Иво Маринов прогнозира около 5% ръст на записванията за германския пазар за това лято. В рамките на участието на България на ITB директорът на дирекция „Маркетинг, информация и реклама в туризма" Анелия Генова даде интервю за паневропейският тв канал Eurosport.

Спортът и приключенският туризъм като един от акцентите в стратегията ни за устойчиво развитие на туристическия продукт, изборът на България за новооткрита голф-дестинация от Международната асоциация на голф туроператорите, планираните спортни събития в страната в близките месеци бяха сред основните теми в интервюто. Телевизионният канал ще излъчи материала като част от специален репортаж от участието на България на ITB Берлин.

FTI е четвъртият по големина туроператор в Германия. Групата е собственик и на тв канал, чрез който рекламата може да достигне до около 500 хил зрители дневно.
REWE има около 20% от пазара в Германия. Групата има различни марки в портфолиото си, ориентирани към различни пазарни сегменти.

Bravo Tours предлага онлайн рекламата като акцент в кампанията си за България. За скандинавските страни онлайн записванията са значително по-широко застъпени, отколкото в останалите части на Европа.

72% от гражданите на ЕС са пътували през 2011 г., показва изследване на Евробарометър за отношението на европейските граждани към туризма. Повече от 80% заявяват, че биха пътували отново и през тази година.

Проучването сочи, че през 2011 г. повечето граждани са предпочели да останат в Европа за ваканцията си. Много хора обявяват същото намерение и за тази година.
49% от почивалите през 2011 г. европейци, са организирали ваканцията си с различни туристически пакети.