1% от приходите в националния бюджет от сектор "Туризъм" да се отделят за национална туристическа реклама. За това настояват от Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация.
Те предлагат само малка част от предвидените за национална туристическа реклама средства да се дават за промотиране на България като дестинация чрез клипове в големите международни масмедии, а по-голямата част да се изразходва за стимулиране интереса на туристите и туроператорите към страната ни.
За целта от БХРА предлагат да се субдидира заета седалка за чартърни полети, автобуси и жп превоз, т.е. държавата да се включи в заплащането на част или на цялата стойност на пътуването, на база пристигнал турист.
По отношение на програмата за подпомагане на чартърните полети към България според Асоцациацията е нужно да се вземе постоянна нотификация за мярката от ЕК, така че тя да действа поне 2 години, а не както сега да се иска разрешение от Брюксел на всеки 6 месеца.
Друго искане на бранша е за маркетинг и реклама на България на туроператорите да се предоставят от 10 до 15 евро на пристигнал турист, независимо с какъв транспорт пристига. Условието е да отседне в хотел или друго място за туристическо настаняване поне седмица. Според БХРА мярката може да се финансира именно от бюджета за туристическа реклама.
"Възможностите на големите туроператори да промотират дестинация България са много по-големи от тези на самата държава, тъй като те имат опита и каналите за това. И заделени за тази цел, тези средства биха били похарчени много по-ефективно и биха довели до по-добър резултат от хвърляните сега милиони за телевизионни клипове", посочва се в позицията им.
Третата предложена мярка от Асоциацията е да се отдели част от бюджета за национална реклама за покриване на поне 50% от цената на издаваните входящи визи за основни пазари, както и да се въведат онлайн процедури.
Друго предложение е да се предоставят ваучери за здравна превенция, които да се ползват във всички места за настаняване.
ОТ БХРА настояват и Министерството на туризма да работи много тясно с българските медии, така че да се правят журналистически турове, на които да се показват възможностите за почивки в България.
От бранша изискват ресорното министерство да реагира бързо и адекватно на всички негативни коментари относно българския туризъм, независимо дали става въпрос за материал от български или чуждестранни журналисти.