Задълбочаваме партньорството между България и Полша, защото туристическият потенциал и на двете държави е изключително висок. Веднага след края на активния летен сезон ще стартираме кампания за реклама на здравния туризъм в Полша и да направи дестинацията България целогодишна. Това е политика за държавата, бизнес възможност и здраве за хората. Това заяви министърът на туризма Христо Проданов на брифинг след среща с държавния секретар в Министерството на спорта и туризма на Република Полша Анджей Гут-Мостови.
"През годините се наблюдаваше отлив на полски туристи, след което това се промени и миналата година имаше сериозен ръст на посещенията. По предварителни прогнози от 12 полски градове ще се изпълняват чартърни полети към Черноморието", каза Проданов. Той допълни, че очаква двойно увеличение на туристите, съобщиха от Министерството на труризма.
От своя страна Гут-Мостови отбеляза, че се работи усилено за обмен на туристи между двете държави. По думите му сред полските туристи ще се рекламират българските минерални извори и очакванията са за ръст на посещенията между двете страни.
Проданов и Гут-Мостови откриха Българо-полски бизнес форум и участваха в експертна среща на двете министерства в София. Гут-Мостови открои възможностите пред полските туристи за почивка в България, която предлага не само добра почивка на Черно море, но има и много други богатства в други области - планините, лековити минерални води и активен туризъм, а също така много богата култура и история, което добавя съвършено допълнение на пребиваването на туристите в България.
Проданов увери туристите от Полша, че България е сигурно и спокойно място за почивка. Гут-Мостови отбеляза, че сигурността на туристите е един от фундаменталните фактори, който искаме да подчертаем, за да може туризмът в нашите две страни да бъде сигурен и безопасен.
От Министерството на туризма посочват още, че България ще използва полския опит за въвеждане на ваучерна система за почивки. "Имаме пълно единодушие с коалиционните партньори, че ваучерната система трябва да бъде въведена у нас и действаме активно да се случи. Другата важна тема е за създаването на единна туристическа организация, защото бизнесът и държавата трябва да работят заедно, за да се постигат добри резултати. А в момента има над 200 организации в туристическия бранш", каза Проданов.
Двете делегации обсъдиха и въвеждането в България на гаранционен фонд, който да обезщетява туристите при несъстояли се пътувания и почивки. Проданов беше категоричен, че по време на корона кризата се е доказала нуждата от създаването на такъв, най-вече с внезапното спиране на пътуванията и при случаите, когато туроператори изпадат в затруднено положение.