Двадесет процента, или близо 40 милиона от момичетата в Източна Азия, не са имали достъп до дистанционно обучение по време на COVID-19, а 69 процента от тях учат по-малко от обикновено, според нов доклад на УНИЦЕФ за състоянието на образованието в условия на пандемия.
Жените и момичетата са особено уязвими от негативното въздействие на прекъсването на образованието, причинено от затварянето на училища. В Южна и Западна Азия 2,8 милиона жени и момичета може да не успеят да се върнат към образование, от предучилищно до висше такова.
Момичетата, лишени от образование, ще претърпят дългосрочни последици за своето благосъстояние и свобода на действие - от затруднен достъп до работа и по-високи доходи до заплахата от ранни бракове и детска смъртност и недохранване.
В края на октомври, УНИЦЕФ предупреди, че COVID-19 сериозно засяга образованието на децата в слабо развити страни, тъй като по-голямата част от тях не могат да осигурят достъп до възможности за дистанционно обучение.
Около 1 от 6 деца - или 356 милиона в световен мащаб - са живели в крайна бедност преди пандемията и това положение ще се влоши значително заради нея, обявиха преди това Световната банка и УНИЦЕФ.