"Боинг" публикува стотици вътрешни съобщения, които повдигат сериозни въпроси около разработването на симулаторите и модела 737 Max, който беше приземен през март 2019 г. след две фатални катастрофи. Съдържанието на съобщенията вбеси американски законодатели, информира "Ройтерс".
При размяна на съобщения през април 2017 г. двама служители са се оплакали от компютъра за управление на самолета Max.
"Този самолет е проектиран от клоуни, които пък са били ръководени от маймуни", пише единият от служителите.
В друго съобщение с дата ноември 2015 г., което хвърля светлина върху методите за лобизъм, използвани след искания на регулатори, служител на "Боинг" отбелязва, че регулаторите вероятно искат симулатор за обучение при отделни извънредни ситуации в пилотската кабина.
Ние ще отговорим много здраво и вероятно ще ни е необходима подкрепата на най-високо ниво на финалните преговори, пише служителят.
"Боинг" отбелязва, че някои съобщения "повдигат въпроси" около контактите на компанията с Федералната авиационна администрация във връзка със симулаторите и процеса за квалификация.
С публикуването на редактирани версии на определяните като "напълно недопустими" комуникации "Боинг" подчертава, че се ангажира да бъде прозрачен с регулатора.
Нередектирани версии на съобщенията са предадени на администрацията и Конгреса през декември.
От Федералната авиационна администрация коментират, че използваният език в документите е разочароващ.
"Боинг" уверяват, че всички симулатори за Max функционират ефикасно.
Припомняме, самолет 737 Max на Етиопските авиолинии катастрофира малко след излитането си на 10 март 2019 г.. Всички 157 души на борда загинаха. Това беше втората катастрофа с новия самолет 737 Max за по-малко от пет месеца, което принуди държавите да приземят този модел самолети.
Първата катастрофа с новия самолет се случи в Индонезия през октомври 2018 г., когато самолет на Lion Air катастрофира в Яванско море. Загинаха всички 189 души на борда.