Глобалният лидер в световната онлайн търговия Amazon стана най-скъпата световна марка в класацията на BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands, информира Money.bg.

Стойността на бранда Amazon, който в последните години се превърна в "бранд-екосистема" и се разширява в нови сегменти на пазара, е нараснала за година един път и половина пъти до $315 милиарда.

През 2018 г. Amazon бе на трето място в класацията, а лидер на този рейтинг бе Google.

Второ място в класацията за тази година отново заема Apple ($309,5 милиарда), а Google се спуска на трета позиция ($309 млрд.). ДВ рейтингът следват Microsoft, Visa, Facebook и Alibaba.

В класацията за 2019 година влизат 15 китайски компании, включително производителят на смартфони Xiaomi и компанията за таксиметрови услуги Didi Chuxing.

Рейтингът BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands се съставя от агенция Kantar Millward Brown по поръчка на най-голямата рекламна компания в света - WPP. При изготвяне на класацията се отчитат финансовите показатели на компаниите, както и отзивите на потребителите.

Рейтингът на най-скъпите брандове в света Brandz Top 100 се изготвя всяка година от 2006-а насам.