Операциите в Далечния север придобиха ново значение през последните години, включително разполагането на бомбардировачи B-2 в театъра, тъй като реалностите на изменението на климата биха могли да включват отворен арктически проход през летните месеци в близко бъдеще и сигурността на Северна Европа беше поставена под съмнение от събитията по време на войната в Украйна и приемането на Финландия и Швеция в НАТО, съобщават съюзническото въздушно командване на НАТО и "Еърфорс технолоджи".

Стелт бомбардировачите B-2, разположени в Исландия този месец, проведоха обучение за интегриране с F-35 на Кралските норвежки военновъздушни сили на 29 август, беше обявено от съюзническото въздушно командване на НАТО, отбелязвайки първия случай, когато такъв американски тежък бомбардировач каца в Норвегия.

Прехвърлянето на бомбардировачите B-2 в Исландия беше динамично разгръщане на сили за комбиниране на стратегическа непредсказуемост и оперативна адаптивност, според подполковник Андрю Кусгаард, командир на 393-та бомбардировъчна ескадрила, ръководител на експедиционния бомбардировъчен екипаж.

По време на обучение в Норвегия във въздушната база Оерланд, бомбардировачите B-2 се заеха с горещо зареждане с гориво - кацане, за да поемат гориво, докато само единият двигател е изключен. Техниката позволява на самолета B-2 да минимизира времето, което самолетът прекарва на земята, и да разшири обхвата на горивото си, осигурявайки по-ефективно възпиращо средство срещу агресията на противника.

"Зареждането с гориво по този начин се очертава като трансформираща тактика в операциите на бомбардировачи, обещаваща повишена гъвкавост", каза генерал Джеймс Хекър, командващ ВВС на САЩ в Европа и Африка и Съюзното въздушно командване на НАТО. "Тази ехника разширява обхвата ни, като създава временни оперативни центрове на стратегически избрани и дори непредвидими места. Тези адаптивни способности са в основата на съвременното проектиране на въздушна мощ", добави Хекър.

Той отбелязва, че ползата от разполагането на бомбардировачите B-2 в този театър включва способността за проникване на големи разстояния. Тази способност обаче е взискателна по отношение на времето, необходимо за зареждане с гориво.

"Усъвършенстването на способността ни да си взаимодействаме с нашите съюзници и да използваме оборудване и инфраструктура на партньорската страна за зареждане с гориво може значително да намали това, което често наричаме нашата "сметка за танкери"; в някои случаи това може да е разликата между успеха и провала на мисията", заключи Хекър.