Операциите в Далечния север придобиха ново значение през последните години, включително разполагането на бомбардировачи B-2 в театъра, тъй като реалностите на изменението на климата биха могли да включват отворен арктически проход през летните месеци в близко бъдеще и сигурността на Северна Европа беше поставена под съмнение от събитията по време на войната в Украйна и приемането на Финландия и Швеция в НАТО, съобщават съюзническото въздушно командване на НАТО и "Еърфорс технолоджи".
Стелт бомбардировачите B-2, разположени в Исландия този месец, проведоха обучение за интегриране с F-35 на Кралските норвежки военновъздушни сили на 29 август, беше обявено от съюзническото въздушно командване на НАТО, отбелязвайки първия случай, когато такъв американски тежък бомбардировач каца в Норвегия.
Прехвърлянето на бомбардировачите B-2 в Исландия беше динамично разгръщане на сили за комбиниране на стратегическа непредсказуемост и оперативна адаптивност, според подполковник Андрю Кусгаард, командир на 393-та бомбардировъчна ескадрила, ръководител на експедиционния бомбардировъчен екипаж.
По време на обучение в Норвегия във въздушната база Оерланд, бомбардировачите B-2 се заеха с горещо зареждане с гориво - кацане, за да поемат гориво, докато само единият двигател е изключен. Техниката позволява на самолета B-2 да минимизира времето, което самолетът прекарва на земята, и да разшири обхвата на горивото си, осигурявайки по-ефективно възпиращо средство срещу агресията на противника.
"Зареждането с гориво по този начин се очертава като трансформираща тактика в операциите на бомбардировачи, обещаваща повишена гъвкавост", каза генерал Джеймс Хекър, командващ ВВС на САЩ в Европа и Африка и Съюзното въздушно командване на НАТО. "Тази ехника разширява обхвата ни, като създава временни оперативни центрове на стратегически избрани и дори непредвидими места. Тези адаптивни способности са в основата на съвременното проектиране на въздушна мощ", добави Хекър.
Той отбелязва, че ползата от разполагането на бомбардировачите B-2 в този театър включва способността за проникване на големи разстояния. Тази способност обаче е взискателна по отношение на времето, необходимо за зареждане с гориво.
"Усъвършенстването на способността ни да си взаимодействаме с нашите съюзници и да използваме оборудване и инфраструктура на партньорската страна за зареждане с гориво може значително да намали това, което често наричаме нашата "сметка за танкери"; в някои случаи това може да е разликата между успеха и провала на мисията", заключи Хекър.
A B-2 Spirit bomber conducted hot pit refueling at Orland Air Base, Norway on Aug. 29, 2023.
— USAFE-AFAFRICA (@HQUSAFEAFAF) August 30, 2023
The occasion marked the first time that the B-2 has landed in Norway, signaling the shared commitment between the U.S. and Norway.@US_STRATCOM @AFGlobalStrike @US_EUCOM @NATO_AIRCOM pic.twitter.com/RwoLXt5dCI
linkaln
на 01.09.2023 в 21:44:17 #2Смърт за ромите турците русофилите, комунистите, корумпираните, предателите, и присъпниците, само така ще се оправи България за по не в следващите 2000 години, но с Румен Радев и русофлите просто нямаме шанс
Striker
на 01.09.2023 в 07:59:03 #1Браво! В Норвегия Б-2, в Румъния център за обучение на Ф-16, а в България Муньо Крадев и Митрофанова бранят МОЧА!