"Боинг" обяви нов проблем с новия си самолет 737 Max. Този път е с електрическата система, информира Си Ен Ен.

Компанията заявява в съобщение, че "Боинг" е препоръчал на 16 клиенти да се заемат с потенциален електрически проблем в конкретна група самолети 737 Max преди да бъдат използвани.

ЕС одобри експлоатацията на "Боинг" 737 MAX

ЕС одобри експлоатацията на "Боинг" 737 MAX

Самолетът бе приземен за 22 месеца след две фатални катастрофи

Самолетните компании трябва да проверят единия от компонентите на електрическата система. От "Боинг" заявиха още, че работят с Федералната авиационна администрация на САЩ за разрешаване на проблема.

Всички самолети от този модел бяха приземени за 20 месеца по света от март 2019 до ноември 2020 г. след две фатални катастрофи, при които загинаха 346 души.

Проблемите около "Боинг" бяха свързани с автоматизираната система за управление на полета и конкретно системата MCAS за предотвратяване на изпадане в stall - aеродинамично "увисване" ( няма достатъчно въздушна тяга под крилата на самолета заради голям ъгъл или заради ниска скорост). 

Приземяването на самолета струва над 20 милиарда долара на "Боинг".

Производителят не посочи за кои 16 самолетни компании става въпрос и колко самолета са засегнати.

В момента четири американски самолетни компании - Southwest, United, American и Alaska Air  - имат самолети 737 Max.

Самолетът "Боинг" 737 Max може да полети в Европа през лятото

Самолетът "Боинг" 737 Max може да полети в Европа през лятото

Европейската агенция за авиационна безопасност ще вземе решение другата седмица

Самолет 737 Max на Етиопските авиолинии катастрофира малко след излитането си на 10 март 2019 г. Всички 157 души на борда загинаха. Това беше втората катастрофа с новия самолет 737 Max за по-малко от пет месеца, което принуди държавите да приземят този модел самолети.

Първата катастрофа с новия самолет се случи в Индонезия през октомври 2018 г., когато самолет на Lion Air катастрофира в Яванско море. Загинаха всички 189 души на борда.