Пътническият самолет на "Боинг" 737 Max може да се върне в европейското небе от лятото, ако Европейският съюз издаде разрешение следващата седмица, пише "Гардиън".

"Боинг" 737 MAX с първи полет от 20 месеца

"Боинг" 737 MAX с първи полет от 20 месеца

Ниcĸoтapифнaтa Rуаnаіr пopъчa 75 нoви 737 МАХ

Самолетът бе приземен в целия свят след катастрофи в Индонезия и Етиопия заради неизправен сензор, който многократно е задействал система, насочваща носа на самолета надолу. Общо 346 души загинаха при двата инцидента.

Директорът на Европейската агенция за авиационна безопасност Патрик Кай съобщи, че ще публикуват актуализирана директива за изправността на самолета през следващата седмица, след като това бе направено от САЩ и Бразилия.

Бразилия позволи на "Боинг" 737 Max да лети

Бразилия позволи на "Боинг" 737 Max да лети

След решението на САЩ по-рано този месец

Полетите на 737 Max ще могат да бъдат възобновени щом "Боинг" подобри софтуер и някои компоненти, а също след като самолетните компании обучат пилотите с новите промени. Кай поясни, че версията на самолета, закупена от ирландския авиопревозвач Ryanair, ще бъде разрешена през следващите седмици, което означава, че ще може да лети от лятото.

От самолетната компания обявиха, че очакват да получат първите нови самолети в края на март или началото на април.

Кай каза още, че европейският регулатор е провел свои тестове на части и системи, за което преди разчита на Федералната авиационна администрация на САЩ.

20 месеца след катастрофите САЩ позволиха на "Боинг" 737 Max да лети

20 месеца след катастрофите САЩ позволиха на "Боинг" 737 Max да лети

Проблемите около "Боинг" бяха свързани с автоматизираната система за управление

Самолет 737 Max на Етиопските авиолинии катастрофира малко след излитането си на 10 март 2019 г.. Всички 157 души на борда загинаха. Това беше втората катастрофа с новия самолет 737 Max за по-малко от пет месеца, което принуди държавите да приземят този модел самолети.

Първата катастрофа с новия самолет се случи в Индонезия през октомври 2018 г., когато самолет на Lion Air катастрофира в Яванско море. Загинаха всички 189 души на борда.

Проблемите около "Боинг" бяха свързани с автоматизираната система за управление на полета и конкретно системата MCAS за предотвратяване на изпадане в stall - aеродинамично "увисване" ( няма достатъчно въздушна тяга под крилата на самолета заради голям ъгъл или заради ниска скорост). Именно тази система е в центъра на разследването.

"Боинг" направи системата по-малко агресивна и някои нововъведения през последните две години.