По повод изчезването на самолета "Еърбъс" А330 на компания "Ер Франс" френският в. Фигаро" се е свързал с пилот на компанията, който запазвайки анонимност, споделя гледната си точка по повод мистериозния инцидент.
Потвърдиха за останки в океана.
Още...
Относно хипотезата за електрическа неизправност, пилотът изразява скептицизъм и обяснява принципа на електрическото захранване на въпросния модел самолети.
Самолетът има 5 източника, генериращи електричество и всички те трябва да бъдат повредени, за да възникне пълна неизправност, а когато и това се случи функцията им се поема от батерия.
За да не работи командното табло, всички тези възможности трябва да бъдат изчерпани, споделя той.
Спрямо хипотезата за гръмотевица, пилотът казва, че в историята на авиацията няма потвърдени случаи, при които гръм да е причинил пълната повреда на самолет.
Затова пък опитният летец смята, че експлозия може да доведе до загуба на налягането, което причинява бавното разпадане на самолета.
В заключение той заявява: "Съвсем възможно е голяма бомба да взриви целия самолет, което обяснява защо пилотът не е имал време на изпрати сигнал за тревога".
Вестникът представя и друга версия на опитен специалист във въздушното пространство. Според директора по комуникациите в "Ер Франс", Франсоа Брус, "възможността самолетът да е ударен от гръмотевица не може да е главна причина, сама по себе си, за катастрофата на машината."
Той обяснява, че по-голямата част на материала, съставящ самолета, причинява така наречения "ефект на Фарадей" - гръмотевицата влиза от една страна и излиза през друга.
Той подчертава, че самолетите често са удряни от мълнии, обикновено без никакви последствия.
"Веднъж на хиляда полетни часа средно самолет е удрян от светкавица във въздуха", декларира френският национален институт по аерокосмически изследвания във интернет портала си, цитиран от изданието.
Коментира се и вероятността от терористичен акт, като винаги възможна хипотеза.
Според пилот, пътуващ по линията, сигурността на летищата в Рио не е така затегната, както в Европа, в САЩ, в Азия или в други латиноамерикански страни.
Според него терористите решили да нападнат френски самолет, могат да се възползват от "хилядите й слабости".
Липсата на поета отговорност за катастрофата не е аргумент, даже напротив. Два от най-големите самолетни атентата - над Локърби през 1988 г. и на ДС- 10 в Юта, САЩ, през 1989 г., които след това бяха приписани на Либия, не бяха официално обявени като атентати заради липсата на "поемане на вина" от някоя терористична организация, коментира френският ежедневник.
Експлозията на самолета над водната повърхност може да изтрие индикациите за възможно присъствие на взривно устройство на борда.
CRUSADER
на 02.06.2009 в 17:33:14 #354000 метра вече не е това, което беше преди 50 години...
Zlobcho
на 02.06.2009 в 17:05:52 #34Не знам колко е дълбоко там и какъв радиус трябва да претърсят, но с един "Скорпио 45" могат да започнат претърсване на дъното. Може да отнеме и месец, но ще ги намерят.
svoi
на 02.06.2009 в 17:02:27 #33Съжалявам !!! 12 000 фута или 3660 метра. Иначе това с новата география много ми хареса.
thunderlord
на 02.06.2009 в 16:56:21 #32svoi | 02.06.2009 15:51 Това с изваждането на черните кутии няма да е много лесно. Дълбочината там е 12 000 м, Айде.... и нова география взехме да измисляме
svoi
на 02.06.2009 в 16:51:14 #31Това с изваждането на черните кутии няма да е много лесно. Дълбочината там е 12 000 м, което допълнително ще затрудни локализирането на оранжевите кутии. Тук пускам една снимка на DFDR и CVR, която направих в 747 на КЛМ. http://www.bgspotters.net/pictures/pic.php?subm=3&oprt=2&form_PicId=19174
Zlobcho
на 02.06.2009 в 16:43:02 #30Сега да локализират и извадят черните кутии, мен ми е по-интересно какво е записал рекордера в капитанската кабина в последните моменти преди катастрофата/разпадането.
svoi
на 02.06.2009 в 16:40:14 #29По последни данни: Бразилските военновъздушни сили са открили мястото на катастрофата - 400 мили СИ от брега. Намерени са метални отломки и седалка от самолет.
posetitel
на 02.06.2009 в 16:36:13 #28по последни данни: в централата на фбр е получено обаждане, засечено от министерски съвет, в което се твърдяло, че на борда е пътувал Костов правете си изводите
thunderlord
на 02.06.2009 в 16:32:06 #27^3DAttack малоумник...при какъвто и да е взрив...ще има множество парчета от 0.5 до 3-4кв.м
svoi
на 02.06.2009 в 16:16:06 #26В този район турбуленцията е наистина ужасна...
svoi
на 02.06.2009 в 16:13:57 #2520. ^3DAttack - напълно съм съгласен с теб. Броят на излитанията е равен на броя на кацанията. Няма останал самолет във въздуха.
thunderlord
на 02.06.2009 в 16:06:12 #24тундарчо е прав тук с него спорим а...постоянно се налага да те поучавам
freezing
на 02.06.2009 в 15:59:35 #23пак ли са американци, според мен самолета може да си гръмне и нищо да не остане от него. От снимки на паднали самолети какво се вижда ? една голяма черна поляна и тва е...
thunderlord
на 02.06.2009 в 15:48:19 #22^3DAttack | Дори и с Амраам да праснеш един такъв самолет...на конфети не можеш да го направиш
thunderlord
на 02.06.2009 в 15:43:17 #21На мен ми интересно следното... Ако самолета е останал компактен...и е потънал след катастрофата , би трябвало развърнатите системи за хидроакустично шпиониране на подводници без проблем да локализират...такъв един сблъсъск Ако самолета се е взривил въвъ въздуха...едва ли съществува взрив...който да причини малозаметна дезинтеграция
Xa-x@v
на 02.06.2009 в 15:40:42 #20^3DAttack | 02.06.2009 14:37 Според има голяма вероятност да не е терористичен акт,а човешка грешка,ей тва Всеки човек греши,но да се приписват пак атентатите,които още не са доказани е жалко и смешно за тези експерти и инженери
welder
на 02.06.2009 в 15:39:25 #19Пичове, самолетът е свален. ...Имам дори предположение как е станало, но за да не изляза прекалено крив тук ще го запазя за себе си. Само ще дам един жокер - този ареал в океана е редовен маршрут в патрулите на т. нар. "тихи" атомни подводници. Известно е кой разполага с такива и какви са техните възможности за директен обстрел на въздушни цели! Жалко за хората, ... наистина! Според мен версията с мнимите "терористи" - мароканци и ливанци е по-скоро за подвеждане на общественото мнение по света в отново грешна посока.
Xa-x@v
на 02.06.2009 в 15:24:25 #18Регистриран на: 26.11.2007, 22:14 16. spasovhomek | 02.06.2009 14:00 Според мен има голяма вероятност това да е пак дело на тайните служби Сега се спекулира много с модерната дума "тероризъм" По този начин си измиват ръцете,а приказката : Бития бит,а е... еб.... се потвърждава Жалко,че една шайка копелете си играят с живота на хората,като с мухи
svoi
на 02.06.2009 в 15:14:19 #17Ето и моята версия, въпреки че за експертите е малко вероятна: Свткавица може да е причинала електрически проблеми на А330, защото преди да изчезне от радарите машината изпраща автоматично съобщение за проблем с ел. инсталацията. Еърбъс използват т. нар. fly-by-wire система за управление на самолетите си, която ставе безполезна при липса на ток. Без наличие на ток кабината се разхерметизира и трябва ръчно да се херметизира отново. Това обяснява и второто изпратено съобщение от машината за пробив в херметизацията. В условия на (екстремна) турболенция, а такава без съмнение е имало, самолетът може да стане неуправляем за определен период от време. Ако този период е по-дълъг и без възможност на кабинният състав да управлява самолето G-forces нарастват и това води до структурен разпад /най-вероятно опашка, криле и пр/.
Don_Tony
на 02.06.2009 в 15:13:40 #16Абе те самолета не могат да отрият , че е толкова голям, вие за черната кутия говорите.