Европа е преживяла около десетина случая на нападения с кола или камион, които се врязват в пешеходци, но градовете не са намалили рисковете като променят инфраструктурата си, съобщава Ройтерс.

"Ние не искаме да бъдем Хеброн", коментира Елс Ампе, заместник-кмет на Брюксел, използвайки името на града на Западния бряг, където палестинци и израелски заселници често се отделят от бетонни и стоманени бариери.

Загрижеността за разходите и нежеланието да се наруши ежедневието са сред причините, цитирани от експерти по сигурността, ръководители и общински служители.

Брюксел има 45 хектара пешеходни зони, включително много тесни улички, поставянето на бариери за превозните средства на много от тези улици ще ограничи достъпа на хората, които живеят, поддържат съоръжения и извършват бизнес там, коментира Елс Ампе.

Правата на мигрантите стоят над националната сигурност, отсече папата

Правата на мигрантите стоят над националната сигурност, отсече папата

Зове да се прекратят колективните експулсирания

"Не може да се блокира всяка улица. Трябва да се живее и магазините трябва да имат доставки. Трябва да имаме компромис между сигурността и това да живеем в града ", добави тя.

В Барселона коментират, че пълна сигурност е неприложима, след като някои жители заявиха, че служителите е трябвало да направят повече, за да предотвратят достъпа на превозното средство до Лас Рамблас.

"Не можем да запълним Барселона с бетонни блокове", коментира Йоаким Форн, който управлява вътрешните работи в региона на Каталония.

В Ница например са инсталирани нови бариери, променили са трафика и са взели други мерки.

Кметът на Ница иска крути мерки за сигурност в европейските градове

Кметът на Ница иска крути мерки за сигурност в европейските градове

Няма да спечелим войната с правилата на мира, коментира кметът Естроси.

"Ница инвестира масово. Повечето градове не могат да си позволят да инвестират масово в реорганизация на трафика и обществените пространства, така че те го правят в рамките на своите средства ", каза Елизабет Джонстън, изпълнителен директор на Европейския форум за градска сигурност - мрежа за местните и регионалните власти.

Лондон е едно място, където огромните инвестиции в сигурността не успяха да предотвратят атака. Защитните съоръжения трябва да са масивни, за да могат да спрат камион от 7,5 тона, който се движи с над 80 км в час.

"Westminster bollard" в Лондон е оребрена 1-метрова колона от манганова стомана със заоблена правоъгълна форма. Дори боядисана в черно, тя е много видима и заема пространство на тротоара.

Ликвидираха издирвания терорист от Барселона
Обновена

Ликвидираха издирвания терорист от Барселона

Мъжът крещял "Аллах Акбар"