Четири европейски железопътни компании обявиха във вторник, че планират да съживят и засилят мрежата от връзки с нощни влакове на континента чрез възобновяване на маршрути, които бяха отпаднали преди няколко години поради съображения за разходи, съобщава АП.

Германската железопътна компания Deutsche Bahn и основните национални железопътни оператори във Франция, Швейцария и Австрия съобщиха, че маршрутите от Виена до Париж през Мюнхен и Цюрих до Амстердам през Кьолн ще бъдат възстановени от следващия декември.

По-нататъшни международни връзки от Виена и Берлин до Брюксел и Париж ще бъдат създадени през 2023 г., а спални вагони от Цюрих до Барселона ще тръгнат през 2024 г.

Този ход бележи промяна на посоката на Deutsche Bahn, който последователно затвори обслужването на нощните влакове през последните години, като се позова на неустойчиви разходи и липса на търсене поради по-евтини и по-бързи бюджетни полети.

Това предишно решение, което прекъсна ключови европейски връзки поради централното разположение на Германия в железопътната мрежа на континента, бе силно критикувано от феновете на спалните съоръжение и от екологични групи, които твърдят, че пътуването с влак е по-устойчиво от летенето.

Австрийските железници, както и операторите в Скандинавия, изпълняват маршрути, които според тях са печеливши. "Нощните влакове са бъдещето на благоприятна за климата мобилност в Европа", заяви Леоноре Гевеслер, министър на транспорта на Австрия.