Преди минути приключи заседанието на транспортната комисия в ЕП по пакета "Мобилност". При внесени 1224 предложения за изменения, 1126 продължават за гласуване в пленарна зала.

Това съобщи евродепутатът Петър Курумбашев. 

Хубавото е, че сред тези 1126 са и внесените от нас предложения. В сряда  ще се проведе т.нар. Председателски съвет (заседание на лидерите на различните политически групи), в рамките на който ще се реши дали пакетът "Мобилност" ще бъде гласуван в пленарна зала.

Интересно ми е как точно ще бъдат гласувани 1126 изменения в пленарна зала и какво послание ще излъчим по отношение на европейската солидарност и начина на вземане на решения в тази институция. 

Това заяви още евродепутатът, като припомня, че това се случва няколко седмици преди изборите за Европейски парламент. 

6 часа дебат за пакет "Мобилност" в транспортна комисия на ЕП днес

6 часа дебат за пакет "Мобилност" в транспортна комисия на ЕП днес

Евродепутатите трябва да пресеят всичките над 1 000 поправки

Припомняме, че в продължение на 6 часа днес евродепутатите в Брюксел обсъждаха всичките над 1 000 поправки и добавки по пакета "Мобилност".

Мобилният пакет се разгледа в транспортна комисия, където беше върнат от председателя на ЕП Антонио Таяни на редовната сесия, която се проведе на 27 март, сряда.

Предстои гласуването в пленарна зала в четвъртък, 4 април.

Припомняме, пакетът "Мобилност" влезе в дневния ред на пленарната сесия на ЕП на 27 март по предложение на председателя на Алианса на либерали и демократи за Европа (АЛДЕ) Ги Верхофстат.

Българските евродепутати настояват пакетът "Мобилност" да се гледа от следващия ЕП

Българските евродепутати настояват пакетът "Мобилност" да се гледа от следващия ЕП

Компромис може да се постигне само след консултации между всички

На гласуването на 25 март за дневния ред за редовната сесия трима български евродепутати не присъстваха. Оказа се, че точно толкова трябваха, за да падне предложението, което в крайна сметка беше прието с 156 гласа "за" срещу 154 - "против".

На 27 март обаче текстовете бяха върнати в транспортната комисия.

Въпреки това български превозвачи организираха 2 протеста - в Страсбург и София.