Нова версия за катастрофата на пътническия самолет на EgyptAir над Средиземно море разпространи The Wall Street Journal.
Според източници, близки до разследването, падането на самолета може да е в резултат на действия на екипажа, предизвикани от лъжлив сигнал за задимяване.
Ако пилотите са реагирали на грешен сигнал, започвайки да действат по схема, предназначена за извънредна ситуация, това е могло да доведе до изключване на важни системи на самолета.
The Wall Street Journal отбелязва, че преди пет години подобен самолет на United Airlines е извършил принудително кацане, след като пилотите получили сигнал за задимяване. Последващо разследване не открило обаче каквито и да е признаци за пожар и прегряване на някой от компонентите на лайнера.
По-късно екипажът разказал по време на следствието, че след като реагирали на сигнала много от приборите с електрозахранване отказали. Пилотите изгубили и части от радиоустройствата и транспондера и успели да кацнат единствено, следвайки указанията на наземната служба.
По данни на компанията Airbus в периода от 1996 до 2001 година в нейните самолети за фиксирани 63 сигнала за задимяване 42, от които били лъжливи.
Самолет A320 на Египетските авиолинии, с 66 души на борда, изчезна от радарите по време на полет от Париж за Кайро в района на Средиземно море. По-късно спасителните екипи започнаха да намират части от разбилия се самолет.
Пантю
на 28.05.2016 в 15:42:15 #1Измислиха модуса! Пак екипажа е виновен за катастрофата! Изглежда това е най-евтиният вариант, за изплащане на обезщетения - в рамките на най-ниските застраховки, направени в случая! Странно е как не може да се открие падналият самолет в Средиземно море при наличие на радарни засечи на целта до последният му момент! Най-вероятно ще бъде открит, когато бъдат успешно и качествено коригирани записите от черните кутии, за да съответстват на съгласуван застрахователен сценарии.