Двама авиатори на Air France се сбиха в пилотската кабина, оставяйки спукан двигател да работи, докато летят над Африка. Те са отстранени. След инцидента пилотите на Air France са подложени на проверка. Френските следователи призоваха за по-строги протоколи за безопасност, съобщи brisbanetimes.com.

Двама пилоти на Air France се сбиха физически в пилотската кабина по време на полет Женева-Париж през юни, каза представител на Air France в неделя. Полетът продължи и кацна безопасно и спорът не засегна останалата част от полета, каза служителят, подчертавайки ангажимента на авиокомпанията към безопасността. 

Заспали пилоти подминаха крайната си дестинация

Заспали пилоти подминаха крайната си дестинация

За щастие никой не е пострадал

По информация на швейцарският La Tribune пилотът и вторият пилот са се скарали малко след излитането и са се хванали един друг за яките, след като единият очевидно е ударил другия. Кабинният екипаж се е намесил и един член на екипажа е прекарал полета в пилотската кабина, се казва в доклада.

Новината за битката се появи, след като френската агенция за въздушни разследвания BEA издаде доклад в сряда, в който се казва, че някои пилоти на Air France не спазват строго процедурите по време на инциденти, свързани с безопасността.

British Airways уволнява 350 пилоти

British Airways уволнява 350 пилоти

Компанията вече обяви планове за съкращаване на 12 000 работни места и орязване на заплатите на 36 000 други

Докладът се фокусира върху изтичане на гориво при полет на Air France от Бразавил в Република Конго до Париж през декември 2020 г., когато пилотите пренасочиха самолета, но не спряха захранването на двигателя или не кацнаха възможно най-скоро, както изисква процедурата за теч. Самолетът кацна безопасно в Чад, но докладът на BEA предупреди, че двигателят може да се е запалил.

В него се споменават три подобни случая между 2017 г. и 2022 г. и се казва, че някои пилоти действат въз основа на собствен анализ на ситуацията, вместо на протоколи за безопасност.

От Air France увериха, че извършват одит на безопасността в отговор на доклада и обещаха да следват препоръките на BEA, които включват позволяване на пилотите да изучават полетите си след това и поставяне на наръчници за обучение по-строги относно спазването на процедурата.

Авиокомпанията отбеляза, че извършва хиляди полети дневно и докладът споменава само четири подобни инцидента, свързани с безопасността.

Синдикатите на пилотите на Air France настояха, че сигурността е от първостепенно значение за всички пилоти и защитиха действията на авиаторите по време на извънредни ситуации.

BEA също така разследва инцидент през април, включващ полет на Air France от летище JFK в Ню Йорк, който претърпя проблеми с контрола на полета при подход към кацането му в Париж.

Бяха повдигнати въпроси за натоварването на международния екипаж миналата седмица, след като стана ясно, че двама пилоти от най-голямата авиокомпания в Африка са заспали по време на полет. Пилотите на Ethiopian Air са били събудени само от аларма, за да се спуснат в Адис Абеба, съобщи The Aviation Herald.