Двама авиатори на Air France се сбиха в пилотската кабина, оставяйки спукан двигател да работи, докато летят над Африка. Те са отстранени. След инцидента пилотите на Air France са подложени на проверка. Френските следователи призоваха за по-строги протоколи за безопасност, съобщи brisbanetimes.com.
Двама пилоти на Air France се сбиха физически в пилотската кабина по време на полет Женева-Париж през юни, каза представител на Air France в неделя. Полетът продължи и кацна безопасно и спорът не засегна останалата част от полета, каза служителят, подчертавайки ангажимента на авиокомпанията към безопасността.
По информация на швейцарският La Tribune пилотът и вторият пилот са се скарали малко след излитането и са се хванали един друг за яките, след като единият очевидно е ударил другия. Кабинният екипаж се е намесил и един член на екипажа е прекарал полета в пилотската кабина, се казва в доклада.
Новината за битката се появи, след като френската агенция за въздушни разследвания BEA издаде доклад в сряда, в който се казва, че някои пилоти на Air France не спазват строго процедурите по време на инциденти, свързани с безопасността.
Докладът се фокусира върху изтичане на гориво при полет на Air France от Бразавил в Република Конго до Париж през декември 2020 г., когато пилотите пренасочиха самолета, но не спряха захранването на двигателя или не кацнаха възможно най-скоро, както изисква процедурата за теч. Самолетът кацна безопасно в Чад, но докладът на BEA предупреди, че двигателят може да се е запалил.
В него се споменават три подобни случая между 2017 г. и 2022 г. и се казва, че някои пилоти действат въз основа на собствен анализ на ситуацията, вместо на протоколи за безопасност.
От Air France увериха, че извършват одит на безопасността в отговор на доклада и обещаха да следват препоръките на BEA, които включват позволяване на пилотите да изучават полетите си след това и поставяне на наръчници за обучение по-строги относно спазването на процедурата.
Авиокомпанията отбеляза, че извършва хиляди полети дневно и докладът споменава само четири подобни инцидента, свързани с безопасността.
Синдикатите на пилотите на Air France настояха, че сигурността е от първостепенно значение за всички пилоти и защитиха действията на авиаторите по време на извънредни ситуации.
BEA също така разследва инцидент през април, включващ полет на Air France от летище JFK в Ню Йорк, който претърпя проблеми с контрола на полета при подход към кацането му в Париж.
Бяха повдигнати въпроси за натоварването на международния екипаж миналата седмица, след като стана ясно, че двама пилоти от най-голямата авиокомпания в Африка са заспали по време на полет. Пилотите на Ethiopian Air са били събудени само от аларма, за да се спуснат в Адис Абеба, съобщи The Aviation Herald.
ТT
на 29.08.2022 в 19:57:39 #2„Двама пилоти на Air France се сбиха физически в пилотската кабина по време на полет Женева-Париж през юни“ То, като се превежда, трябва да се мисли... Превеждали сте от английски и тяхното „fought“ значи и „биха се“ и „караха се“ - заради което са сложили уточняващото наречие „physically“ отпред. Българската дума „сбивам се“ не е двусмислена, затова „физически“ е излишно. Преводачът е... за забележка.
foxit
на 29.08.2022 в 13:35:33 #1Еър Франс бяха за пример през 90-те години на миналия век, но в момента са на средно ниво. И кабинният екипаж и пилотите им в момента не са това, което бяха. Полет 447 беше преломният момент от който компанията загуби доверие в глобален мащаб.