
Проектът цели да съкрати маршрута на въздушните линии, с което ще се намалят вредните емисии, както и цените на билетите до 2012 г.
Авиодиспечерите обаче са против част от плана, заявявайки, че приватизацията на системата за въздушен трафик заплашва сигурността.
Според споразумението, което вече получи подкрепата на европейските лидери и ЕК, сегашните национални въздушни пространства ще бъдат включени във „функционални блокове на въздушни пространства" до 2012 година, които ще позволят на самолетите да използват по-кратки и по-директни маршрути от едно летище до друго.
Преговорите за функционалните блокове все още предстои да бъдат проведени от страните-членки.
В настоящия момент държавите членки имат финансов интерес от по-дълги маршрути над териториите им заради по-високите такси. Само Великобритания и Ирландия в момента имат такова споразумение, което урежда ‘функционалното въздушно пространство".
KillKill
на 25.03.2009 в 17:48:48 #2Ако Минувач е първият спуснат с парашут няма да е зле...
Минувач
на 25.03.2009 в 17:21:51 #1Ако пътниците не слизат на междинните летища, а ги спускат с парашути, икономията ще бъде още по-голяма.