Момичетата в Германия са учили по-усилено и са прекарали по-дълго време в творчески проекти, отколкото момчетата по време на германската блокада заради коронавируса, но и момичета, и момчета нервират повече родителите си, отколкото преди затварянето на училищата през март, установи проучване, цитирано от "Ройтерс".
Средното време, което децата са отделили за училищна дейност, е спаднало до 3,6 часа на ден, от 7,4 часа норма, според проучването на института Ifo.
След като училищата трябва да отварят отново през следващите седмици, проучването установи, че 64% от родителите смятат, че децата им са научили много по-малко по време на пандемията.
Междувременно времето, което прекарват в гледане на телевизия, игра на компютърни игри или използване на телефони, се е увеличило до 5,2 часа на ден от четири.
Момичетата са използвали конзоли и телефони с един час по-малко на ден от момчетата, но са отделили половин час повече за учене, 20 минути повече за четене и творчески забавления и 15 минути повече в социалните медии.
Родителите са удвоили времето, прекарано в помощ на децата с учебни дейности, до един час на ден, установи проучването, като много от тях се карат повече от преди.
"Резултатите показват колко е важно да се върнем към нормалните уроци в училище, като спазваме защитните мерки", коментира Лугер Восман, ръководител на центъра за икономика на образованието Ifo.
Децата ще трябва да носят маски поне част от времето и да се придържат към социално дистанциране.
Германия имаше сравнително малко смъртни случаи от COVID-19, отчасти благодарение на широко разпространените тестове и добре оборудвана система за здравеопазване.
Но през последните седмици случаите на заразени се увеличават, като здравните експерти посочват по-слабото спазване на правилата за хигиена и дистанциране.