Руските стрийминг услуги ще купуват повече съдържание от източни доставчици, тъй като американските и европейските студия се изтеглят от страната. Това заяви пред ТАСС Джаник Файзиев, генерален продуцент на стрийминг платформата Oккo.
"Това трябва да се случи, защото имаме определен бюджет за закупуване на съдържание. Тъй като не можем да го похарчим за европейски или американски филми, следователно ще харчим повече на изток и в Турция", обясни той.
Файзиев посочи, че въпреки че руските стрийминг платформи са си сътрудничели с източните си колеги и по-рано, сега ще засилят този ангажимент.
"Честно казано, и преди купувахме известно количество турски, индийски и корейски филми и сериали. Ясно е, че сега техният брой ще нараства", отбеляза продуцентът.
Заради конфликта в Украйна по-рано компанията "Уолт Дисни" прекрати дейността си в Русия, включително пускането на филми, производството на съдържание и лицензирането. Същото направи и "Сони Пикчърс".
Реакцията на Запада към "специалната военна операция" на Русия в Украйна обаче не се ограничи само до кино индустрията.
Социалните мрежи Фейсбук, Туитър и Ютуб ограничиха достъпа си на територията на Русия.
Спортът на страната също пострада. УЕФА отне домакинството на страната на финала от Шампионската лига. На руските спортисти им бе отнета възможността да участват на големи международни форуми и състезания.
Петролният гигант "Шел" пък обяви, че спира да купува руски петрол и газ.
Компаниите "Макдоналдс", "Старбъкс" и "Кока-Кола" също прекратиха бизнеса си в Русия.