![]() |
"Илинден" преди да потъне, отнемайки живота на 15 българи. |
Заповедта на министерството на транспорта е предизвикала протести сред собствениците на корабчета. Те я определят като незаконна и нерационална, тъй като влиза в сила в разгара на туристическия сезон.
Стотици туристи не са могли да отплават към манастира „Св. Наум".
Причината за прекратяването на корабоплаването по известния македонски туристически обект, е че всички плавателни съдове трябва да се пререгистрират във френската фирма „Бюро Веритас" след прекратяването на договора с „Лойд"
Немската компания "Лойд" отказва продължаване на договора за регистриране и контрол на охридските плавателни съдове 15 дни преди крайния му срок.
Представителят на компанията за Македония е привлечен по обвинението за потъването на корабчето "Илинден" през септември миналата година. При инцидента тогава загинаха 15 български туристи.
Собствениците на охридските плавателни съдове са недоволни от избора на френската фирма, тъй като нейната цена била четири пъти по-висока от цената, предложена от българска фирма.
Според протестиращите корабособственици за пререгистрацията на корабите сега ще трябва да се заплаща по 7 500 евро, докато предложението на българския корабен регистър е било за цена 1 500 евро.
С тази забрана се нанася тежък удар за охридския туризъм, тъй като всеки изгубен ден носи големи щети, обяснява Горан Истияноски от Сдружението на корабособствениците.
smirn0ff
на 19.07.2010 в 16:08:47 #5какви корабчета, това са си продупчени гемии
IND
на 19.07.2010 в 15:46:13 #4Е на това точно му се вика "След дъжд - качулка"
Архангел
на 19.07.2010 в 12:20:54 #3Да ама Бюро веритас няма да плюе на името си за разлика от другите Виждал съм лично как стават проверките-идва предсатвителя предварително "подкован" от собственика на кораба, там на место му се спретва една софра, преглеждат се набързо няколко папки с документи без никой реално да гледа кое как изглежда и ааайде-сертификата се издава.
Man_o_war
на 19.07.2010 в 11:33:37 #2тъй като нейната цена била четири пъти по-висока от цената, предложена от българска фирма. Според протестиращите корабособственици за пререгистрацията на корабите сега ще трябва да се заплаща по 7 500 евро, докато предложението на българския корабен регистър е било за цена 1 500 евро. ------------------ Ако беше учил автора поне до 4ти клас - щеше да знае, че цената е 5 пъти по-висока
Отделно дето хората плащат за името, иначе всеки може да се прави на контольор - ама то иска и потенциал - не става само с даване на ниска цена
Asparyx
на 19.07.2010 в 11:12:37 #1