Услугата за съобщения Viber, петата по големина с повече от милиард потребители по целия свят, прекъсва всички връзки с Facebook като част от нарастващия бойкот на компанията от търговски партньори, съобщават "Гардиън" и БиБиСи.
Кампанията, първоначално стартирана в САЩ след отказа на Facebook да предприеме действия срещу постове на Доналд Тръмп, за които критиците заявиха, че подбуждат към насилие, сега се превърна в международно движение.
Viber, собственост на японския конгломерат Rakuten, има най-големите пазари в Източна Европа, Югоизточна Азия и Северна Африка, а главният изпълнителен директор на компанията Джамел Агауа заяви, че ходът за прекъсване на връзките е подтикнат от "лошата преценка на Фейсбук в разбирането неговата роля в днешния свят".
Viber изтегли цялата реклама от Facebook и приложението Instagram. Сега компанията започна по-трудоемкия процес на премахване на цялата технология на Facebook от собствените приложения на Viber.
Компанията използва редица инструменти на Facebook, каза Агауа. Facebook Connect дава бутон за "влизане с Facebook", често срещан в приложенията и на уебсайтове по целия свят, докато Viber също се интегрира с Giphy, анимирана търсачка за gif, която Facebook купи през май.
"Това е нещо, което ще навреди на някои от нашите потребители [които] обичат да използват решенията за Facebook Connect за влизане. Вреди на някои от нашите маркетингови стратегии, тъй като те няма да могат да използват Facebook реклама за промотиране на своите кампании. Не е лесно решение. Няма да убие Viber, но боли", каза Агауа.
"Ние не сме арбитри на истината, но истината е, че някои хора страдат от разпространението на насилствено съдържание и компаниите трябва да заемат ясна позиция."
Решението на Viber идва, тъй като рекламният бойкот, който стартира движението, се разпространи в международен план. Клоновете от Обединеното кралство на The North Face и Patagonia са се подписали, за да изтеглят цялата реклама от социалната мрежа за месец юли.
"Прекалено дълго време Facebook не успя да предприеме достатъчно стъпки, за да спре разпространението на омразни лъжи и опасна пропаганда в своята платформа", заяви говорител на Patagonia. "От сигурни избори до глобална пандемия, до расова справедливост, залозите са прекалено големи, за да останат настрана и да оставят компанията да продължава да бъде съучастник в разпространението на дезинформация и разпалване на страх и омраза."
Ben&Jerry, марката сладолед, известна със силната си подкрепа за социална справедливост, също изтегли рекламата си от Facebook. Но компанията-майка Unilever, базирана в Обединеното кралство, коментира пред "Гардиън", че макар да поддържа хода на Ben&Jerry, все още не се е ангажирала да направи същото. "Като глобална компания, нашият подход беше и ще продължи да работи в партньорство за идентифициране на проблеми, предлагане на решения и настояване за смислени действия", заяви говорителят на Unilever.
"Докато имахме известен успех и признаваме интервенциите, които нашите партньори в дигиталните медии въведоха, като например установяване на по-ясни стандарти в общността, цялостни политики, протоколи и одити на трети страни, знаем, че трябва да се свърши още много работа и ще работим с - и настоявайки - нашите партньори да осигурят необходимата промяна."
Американският телекомуникационен оператор Verizon също издърпа дърпа рекламата си от Facebook платформите. Verizon се смята, че е най-големият рекламодател досега, който подкрепя кампанията "Stop Hate for Profit".
"Нашите стандарти за безопасност на марката не са се променили. Спираме рекламата си, докато Facebook не може да създаде приемливо решение, което да ни прави удобни и да е в съответствие с това, което сме направили с YouTube и други партньори", заяви говорител на Verizon пред БиБиСи.
В отговор на съобщението на Verizon, Каролин Евърсън, вицепрезидент на Global Business Group на Facebook, заяви: "Ние уважаваме всяко решение на марката и оставаме съсредоточени върху важната работа по премахване на речта на омразата и предоставяне на критична информация за гласуване. Нашите разговори с търговците и гражданските права организации са за това как заедно можем да бъдем сила за добро".
Миналата година социалната мрежа привлече приходи от реклама от близо 70 млрд. долара.
Далеч не неефективен, ходът удря Facebook в портфейла и компанията го усеща. Business Insider съобщи, че тази седмица Марк Зукърбърг се е опитал да се обърне лично към рекламодателите, като се срещна с избрана група, включваща Anheuser-Busch InBev, Dentsu Aegis Network, Nestle, Omnicom Media Group и Unilever.
Доклад на Европейската комисия този месец установи, че Facebook е премахнал 86% от речта на омразата миналата година, спрямо 82,6% преди.
Социалната мрежа заяви, че почти цялото съдържание, което нарушава нейните политики, автоматично се открива от системите и се премахва преди да бъде докладвано.
HapnyHa
на 26.06.2020 в 16:52:42 #1Леле, ЦРУ-то остана без рекламни договори.