Железопътна дипломация: Южнокорейски влакове потеглиха към КНДР за първи път от десетилетие, пише "Гардиън".

Южна Корея изпрати влакове към Северна Корея през най-милитаризираната граница в света за първи път от десет години. Това е част от мисия за модернизиране на железопътната мрежа в КНДР и свързването й с Южна Корея.

Президентът на Южна Корея призова за създаване на железопътна общност в Азия

Президентът на Южна Корея призова за създаване на железопътна общност в Азия

Мун посочи първите дни на Европейския съюз

Влак с десетки южнокорейски представители и инженери ще инспектира 1 200-километрово трасе за 18 дни, обяви южнокорейското министерство по въпросите на обединението.

За проучването е необходимо специално разрешение от ООН заради вкарване на забранени стоки в Северна Корея, която е санкционирана във връзка с ядрената си програма.

Южнокорейците ще използват проучването, за да изготвят планове за модернизация на остарялата железопътна мрежа в КНДР, която е от началото на XX век.

Влакът ще се придвижи до границата с Китай.

Разликата между железопътните мрежи в КНДР и Република Корея е поразителна. Влаковете в Северна Корея често се движат бавно в сравнение с високоскоростните линии в Юга.

Модернизирането на железопътните релси в КНДР може да отнеме години или десетилетия. Ще са необходими инвестиции за милиарди.

Южна Корея възнамерява да открие две железопътни връзки с КНДР до края на годината.