АвтоВАЗ - най-големият руски автопроизводител, подготвя нов модел, който ще стане още по-достъпен ценово от досегашната му класика, която в момента е сред най-ниско бюджетните автомобили на руския пазар, съобщава Автопрес 2001. Според информационната агенция Ladaonline, по всяка вероятност в една от няколкото разработки на подобен автомобил ще се използва Lada Kalina.
Новият проект носи засега условното наименование "автомобиль доступный" (достъпен автомобил), ще е разчетен на пазара за досегашните купувачи на "класиката" и на Lada Samara, пазарен сегмент, който винаги е бил основен за АвтоВАЗ, продаващ в него годишно от 300 до 400 хиляди автомобили.
"Не бива да оставяме тази категория купувачи без внимание, внимателно планираме разработка на автомобил и за нея", споделя старшият вице-президент по техническото развитие на ОАО "АвтоВАЗ" Максим Нагайцев.
"Още сега е ясно, че моторът и основата на купето ще се вземе от сегашен сериен модел, защото няма друг начин да направиш евтин автомобил."
Не е напълно ясно за сметка на какво още ще бъде намалена цената на колата и каква ще бъде тя.
Но ако автопроизводителят действително има намерение и успее да направи подобна народна кола, то цената й не бива да надхвърля $8000.
boris
на 19.02.2009 в 13:28:03 #40Нали знаете вица от соц времената, за българина дето отишъл в Западна Германия с колата си: - Ваз из дас? - очудил се германица, като видял возилото. - Дас ис ВАЗ! - отговорил гордо нашенеца.
dddddd
на 19.02.2009 в 12:55:34 #39Досега Лада правеха само луксозни автомобили, сега започват евтини.

Бойчо
на 19.02.2009 в 11:52:25 #38Като казвам, че не съм чул имам в предвид, че не това се чува от мои познати монтьори и хора работещи в бизнеса с авто части. За туй смея да твърдя, че имам някаква информация. А и нафтата не на всякъде е като "корабно гориво". Зависи къде зареждаш. Примерно на Петрол горивата не са лоши. Не са като тези в Германия, ама пак стават.
Бойчо
на 19.02.2009 в 11:33:48 #37nqkoi_drug, аз не съм чул някой да се оплаква от дизела на четворката. Дори напротив. Ама както и да е. Иначе за това, че японската електроника е най-добрата съм съгласен.
стопер
на 19.02.2009 в 11:26:49 #36Ако питаш Станишев-тука е рай.Средната работна заплата в БГ,доближава тая в Русия май?Цитирате сухи цифри,нямащи нищо общо с действителноста,и си вярвате
НИКОЙ от вас не кара,и НЯМА да кара Лада
Обаче,като платени клакьори,твърдите,че руския болен,е най-здравия болен!!За тази сума,купих 8 годишен МЕРЦЕДЕС!!!-Не Голф!!КОМПРЕСОР-с всички екстри!!Карам го 2 години...Ще го карам още дълго,понеже несъм баровед като вас
Вие,си карайте новите Лади 
Avenger_
на 19.02.2009 в 11:24:50 #35Бойчо - никого не убеждавам. Ама пак ти обяснявам - в Русия Ладите ще се продават, именно хората с по-скромни финанси ще ги купуват - защото заради митата поддръжката на вносна кола не е по джоба на вуйчо Ваньо от Малая Находка със заплата 300-400 долара
Бойчо
на 19.02.2009 в 11:17:46 #34thunderlord, това е вече друг въпрос. Ние говорихме за съчетание между качество, цена и комфорт.
Бойчо
на 19.02.2009 в 11:15:40 #33nqkoi_drug, мой приятел има такава от две години и е много доволен. Харчи малко, не му прави никакви проблеми и направо лети. Ама то проблема със скъпите части стои пред всяка кола след 97-98 година, когато започнаха да слагат повечко електроника. Навлизането на модели с по-скъпи части, съответно и по-съвременни автомобили, е неизбежно. Ако искаш всичко да ти е евтино и сам да си ремонтираш колата карай си жигула. Лошо няма. Всеки сам си прави сметката каква кола може да поддържа.
thunderlord
на 19.02.2009 в 11:13:36 #32Бойчо 6-7 годишна кола ,пък било и Голф бойчо няма как да мине за фирмен разход

Бойчо
на 19.02.2009 в 11:10:13 #31Ами и аз за същото говоря. По-добре 6-7 годишна немска машина за 12 бона, от колкото нова ладичка за същите пари.

thunderlord
на 19.02.2009 в 11:08:05 #30Бойчо Тука говорим за съотношение цена/качество

Бойчо
на 19.02.2009 в 11:07:48 #29thunderlord
на 19.02.2009 в 11:06:21 #28Авенджъре, сине майчин четвъртата серия на голфа си я бива. Особено дизела. Оооооооо , Бойчо , нема такава роначка за мамули

Бойчо
на 19.02.2009 в 11:04:41 #27Ахааа. Ти за това ли убеждаваш хората в качеството на руските коли? Що ли тъй не искаш да му се порадваш лично?

стопер
на 19.02.2009 в 11:03:26 #26Някой друг-ае сметни колко се бачка за една Лада!!!Русия не е Москва,и Петербург!!8 000 долара,са СТРАШНО МНОГО ПАРИ
Както за обикновенния Българин,така,и за редовия Руснак!!Слезте на земята малко 
Avenger_
на 19.02.2009 в 10:58:53 #25Бойчо - мерси, аз съм на Тойота
Avenger_
на 19.02.2009 в 10:58:14 #24ЕТо ви и иранската кола Саманд, сглобявана в Беларус, цена 10 000 евро
http://www.samand.by/chars.allchars.aspx
Бойчо
на 19.02.2009 в 10:57:53 #23Мерси! И ти да си жив и здрав да си караш ладичката още сто години.

Avenger_
на 19.02.2009 в 10:56:58 #22добре де, в БГ като е 400 лв. средната зплата - не би трябвало да се продават коли с цена над 3000 долара
Avenger_
на 19.02.2009 в 10:55:57 #21Ето ви курсовете на рублата http://www.rbc.ru/