Немската инженерна компания EDAG ще представи прототипа Light Car на автосалона в Женева, отварящ врати за публика на 5 март.
Концептуалният автомобил показва идеята на компанията как в автомобила на бъдещето могат да се комбинират нови материали и нови технологии.
Light Car е изграден от напълно новия за автомобилната индустрия композитен материал на базата на базалтови нишки ASA.TEC.
Материалът е стандартизиран за използване в промишлеността.
Той има здравината на конвенционалните материали, много по-евтин е, лек е като карбона и алуминия, а най-голямото му предимство е, че може на 100% да се рециклира и се намира в на практика безкрайно количество в природата.
Ligt Car е дълъг 4 метра и широк 1,7 метра, но има огромна колесна база от 2,9 метра.
Благодарение на новия материал повърхността на автомобила изглежда сякаш е стъклена.
Във външността са монтирани много осветителни тела на базата на (O)LED технологията, които позволяват хората сами да индивидуализират формата на колата си.
Чрез интерфейс, подобен на този за персонализация на десктоп на компютър, може да се променят формата на светлините на радиаторната решетка и контурите на самата кола.
Задвижването на EDAG Light Car е изцяло електрическо.
То става чрез електромотори, монтирани директно в четирите колела на автомобила, захранвани от батерия, като по този начин се постига по-голяма ефективност.
Автомобилът има пробег от 150 км с едно зареждане, което позволява да се ползва за ежедневни нужди.
Благодарение на огромната колесна база, Light Car предлага комфортен интериор за петима.
Хората сами могат да персонализират вида на таблото, което представлява огромен екран.
Водачът може да избира вида и позицията на километража, оборотомера, екрана за климатичната инсталация, навигационния екран и всички останали показатели.
Light Car е екипиран със система за комуникация между автомобилите и оригинална задна част, която представлява проекционен екран.
Така концептуалната кола може да съобщава информация на движещите се отзад автомобили, дори те да нямат вградена комуникационна система.
Например чрез скали градационно се показва в каква степен са натиснати спирачките, може да се проектира предупреждение за предстоящо задръстване и т.н.
EDAG е инженерна компания и няма намерение да продава автомобили.
Разработката Light Car обаче е отворен проект, към който могат да се присъединят и други партньори и технологиите и идеите от прототипа да бъдат внедрени в серийно производство.
Източник: Speed-Press
mindo
на 22.01.2009 в 15:34:39 #3Много ми е интересно, коя кола като се удари със 150 км/ч в бетонна стена, ще остане нещо здраво?

Punko
на 22.01.2009 в 13:37:58 #2@alibaba - ти си олицетворение на неграмотен човек, затова по-скоро не давай мнение за неща които не разбираш ;)
alibaba
на 22.01.2009 в 13:25:02 #1Добре звучи, само незнам ако това нещо се удари в стена с 150 км/ч дали ще остане нещо здраво ???