New Holland демонстрира първият в света трактор, който използва като гориво водород, съобщава Автопрес 2001.
Системата горивни клетки, вградена в експерименталния NH2, гарантира максимална мощност от 106 конски сили, които са напълно достатъчни той да бъде в състояние да изпълнява почти всички функции, на които е способен и моделът T6000, на базата на който е разработен.
Подобно на всички автомобили, които използват водород като гориво, и тракторът NH2 обещава работа без в атмосферата да се отделят вредни емисии- само топлина (по- малко от тази, която се генерира от сравним двигател с вътрешно гориво) и водна пара.
По този начин, евентуалният бъдещ сериен вариант на NH2 ще може да бъде използван на места, където в момента е недопустимо навлизането на трактор със стандартен двигател.
Въпреки че се намира още в начален стадий на разработка - все пак в момента резервоарът на трактора гарантира ефективна работа само в продължение на максимум 2 часа.
От компанията New Holland изразяват своята решителност да предложат на потребителите сериен вариант на почти безшумният NH2 до 2013 година.
Abadbobata
на 24.02.2009 в 09:30:38 #9taz, veso_t На мен ми е ясно, че ще дойде от слънцето, обаче вие и двамата игнорирахте втория ми аргумент срещу водородната икономика - енергийната ефективност. да зареждаш електромобилили е 3 пъти поефективно от това да преобразуваш водород, да го компресираш, да го минаваш през мембраните на горивната клетка, да зареждаш батерията на водородния автомобил (защото токът от fuel cells-a минава през батерия) и да задвижиш електродвигателя на "водородния" автомобил. Това значи, че ще ни трябва ТРИ пъти или 300% повече електропроизводство за да минем на водородна икономика сравнено със електромобили на батерии. 300% не е тривиален и прененбежим процент.
alabalani
на 23.02.2009 в 20:20:32 #8СТЪРЛИНГ!!!
alabalani
на 23.02.2009 в 20:17:04 #7Производството на водород, най-общо казано се състои в разлагане на водата на водород и кислород. Методите обаче, са различни. Стандартният метод е чрез електролиза на вода, който е не особено ефективен, защото потребява повече енергия, отколкото произвежда. Друг метод е оксидация на металите. Г-н Франсоа П. Корниш (ВЕЛИКОБРИТАНИЯ) патентова устройство тествано успешно от BMW през 1981 година и патентовано 1982 година, в което се използва алуминий и електричество. Химическата реакция е 2Al + 3H2O ---> Al2O3 + 3H2. Отделя се водород и алуминиев триокис. Алуминиевият триокис се нарича рафиниран боксит и е суровина за производството на алуминий. Водородът се използва за гориво. Вероятно съществуват и други методи за разлагане на водата, например с облъчване на водата с резонансната честота на водната молекула, като едновременно с това се излага на електрическо поле както при електролизата, но много по-слабо, като то служи само за ориентация на водородните и кислородните молекули в съответната посока. Така че, ние плуваме в океан от свободна енергия, като слънчевата, вятърната, енергията на морските вълни, приливите и отливите, електростатичната на атмосферата, енергията на атома, на кванта и каква ли още не. Просто малко ги познаваме, но има ентусиасти и някои изобретения са вече факт. Свободната или безплатната енергия съществува! Вече е и във вашия дом, но някои от вас може дори да не подозират това. Едно устройство, което работи с безплатна енергия е климатика. Има КПД от 3 до 5, а вече се разработват такива и с повече. Тоест влаганата енергия е 1, а получената е минимум 3... Чували ли сте за Стълинг и неговия двигател? А за Никола Тесла с над 200 патента? Прочетете, питайте ако не вярвате, но това са фактите!!! Успех!
veso_t
на 23.02.2009 в 16:31:58 #6От къде ще дойде енергията да я вложим във водорода? Тя трябва да дойде от някъде. Засега не е ясно от къде. ==================== Ами от същото място, откъдето ще дойде енергията за акумулаторите
В крайна сметка не ми пука да ли ще маам на енергийни клетки или на батерии, важното е да не е на фосилни горива.Дано да е по-скоро...
Тракторчето кефи, ама с тия два часа автономна работа...Поне 10 трябва да са, за да е реална алтернатива...
Abadbobata
на 23.02.2009 в 14:28:25 #5taz Аз съм основателно скептичен. Основия проблем е: От къде ще дойде енергията да я вложим във водорода? Тя трябва да дойде от някъде. Засега не е ясно от къде. А второстепенния проблем е енрегийната ефективност. Доказано е, че ефективността на well-wheel, т.е. % енергия преобразувана в движение взета от мрежата, на водородната икономика е 3 пъти по-неефективен от електромобли на батерии. Прочети тука: http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_economy#Efficiency_as_an_automotive_fuel Тези две пречки са фундаментални.
|
на 23.02.2009 в 11:21:51 #4и на вид са го докарали
nikolaicho
на 23.02.2009 в 11:14:30 #3Abadbobata,
Abadbobata
на 23.02.2009 в 11:04:36 #2Ще добавя още нещо. Все още е под въпрос дали съхраняването на енергия във водород е по-ефективно от съхраняването й в батерии. Неспиращите нововвъведния във батериите поставят под въпрос цялата водородна икономика.
Abadbobata
на 23.02.2009 в 11:01:15 #1Ох пак ли глупости за водородната икономика. Ще обясня пак за теа които се връзват на простотии. Водородът не е енергиен ИЗТОЧНИК, а енергиен ПРЕНОСИТЕЛ, т.е. водородът СЪХРАНЯВА енергия. За разлика от петролът и въглищата, които са ИЗТОЧНИК на енергия. Използваме EROEI за да определим кое е ИЗТОЧНИК и кое ПРЕНОСИТЕЛ на енергия. Тогава този трактор е толкова чист, колкото е чиста енергията съхранена във водорода. В момента има два основни начина за добиване на чист водород - електролиза и чрез химическо извличане на водорода от изкопаемите въглеводороди.