Tesla Motors демонстрира новото попълнение в продуктовата си гама- Roadster Sport, и обяви, че вече приема заявки за закупуването на автомобила, съобщава Автопрес 2001.
Спортният електрически модел, който не отделя в атмосферата никакви вреди емисии, предлага увеличение в максималната мощност от 15% и обещава ускорение от 0 до 96 км/ч за 3.7 (3.9 секунди при стандартната Tesla Roadster).
Новата версия на Tesla Roadster разполага със спортни гуми Yokohama Ultra High Performance, а инженерите на компанията са оптимизирали и окачването на автомобила.
„Този автомобил може да надвие почти всеки конкурент от совя клас, като в същото време е два пъти по- ефективен.", коментира Майкъл ван дер Сенде, старши вицепрезидент на Tesla Motors.
"Ако не желаете да правите компромиси с динамичното представяне и екологията, то тогава Roadster Sport е единственият ви вариант", допълва той.
До момента Tesla Motors може да се похвали с над 150 доставки на модела Roadster, а в списъка на чакащите фигурират около 1100 имена.
През 2011 година се очаква началото на производството на изцяло нов, отново с напълно електрическо задвижване, седан Model S с пет места.
Кметът на Лондон- Борис Джонсън, стана поредната високопоставена личност, която се убеди в качествата на единствената в света спортна кола с напълно електрическо задвижване- Tesla Roadster.
Със своето ускорение от 0 до 96 км/ч за 3.9 секунди и максималналната си скорост от 200 км/ч, колата предлага всичко, на което държи един почитател на спортните автомобили.
Базовата цена на Tesla Roadster Sport за Съединените Американски Щати е 128 500 щатски долара, а за Европа е 112 000 евро.
Първите доставки на спортния модел ще бъдат осъществени през юни тази година.
kalima
на 20.01.2009 в 18:01:53 #17и резервоара е 85л.
kalima
на 20.01.2009 в 18:00:40 #16kalima
на 20.01.2009 в 17:49:36 #15...Колкото и да жулиш една спортна кола, то гарантирано можеш да минеш 400-500 км. ... Готов ли си да заложиш Х5-чката в подкрепа на това си твърдение?
Ти избираш деня, аз избирам мястото.
kalima
на 20.01.2009 в 17:38:47 #14Какво да ви кажа, тръгнах си разочарован. Качих се в моят БМВ Х5 4.4 и подкарах бавно размишлявайки за прогреса и екологията Ха, тия дни мисля да направя същото, само няма да е 4.4
Но се надявам следващата да е електричка.
kalima
на 20.01.2009 в 13:54:52 #13Реалните проблеми за масово внедряване на елктромобили са два: 1. Липса на изградена инфраструктура за презареждане 2.Липса на единен международен стандарт за батериите По т.1 големите вериги бенциностанции отказват да предоставят услугата ел. зареждане по обясними причини По т.2 е по-сериозният проблем, различните акумулатори, най-просто казано са с различни клеми. И още, спорно е кой вариант е по-добър за масова консумация - дали батерията на всеки автомобил да е различна, или да има международен стандарт? При вторият вариант няма да има проблем като отидеш на бензиностанцията, просто да си смениш празната батерия за заредена. На същия принцип на който днес си ползваме газовите бутилки
kalima
на 20.01.2009 в 13:39:29 #12...Сега си спомням, че GM бяха направили около 1985-a много сполучливо EV, но проекта е бил убит по чисто политико-икономически причини... аз пък си спомням, че имаше едно предприятие "Балканкар", което беше световен лидер в областта на електрокарите. Още тогава основните проблеми с батериите имаха рационално решение. Понастоящем стотици фирми произвеждат пълна гама от електромобили, от колички за голф, до роудстъри. Политико-икономическите причини са единствените, все още тази индустрия да среща сериозен отпор. Но откакто и БМВ и Мерцедес обявиха че до края на 2009г. ще имат серийно производство на електромобили, нещата коренно се промениха. Предполагам, че ще минат поне 10г. години докато на пазара се появят модели с параметри на модерните бензинови двигатели, но да се говори, че електромобилите не могат да мина 300-400 км. без презареждане и че зареждането отнема 10ч. са глупости. Разбира се ако караш роудстър, гонейки във всеки момент максималната скорост, прехода ти с едно зареждане може да падне и наполовина, но така е и с бензиновите двигатели. Нормално, на разпространените батерии за електромобили се зареждат от 0 до 100% за 20 до 40 мин. (пиеш едно кафе на бензиностанцията). Предимствата им като цена на километър преход са сесъизмеримо по-големи. Екологичните аспекти не ги коментирам, защото налагането на нов продукт на пазара се диктува основно от икономически такива. Но колкото и да е проблемно производството и рециклирането на акумолатори, то нанася в пъти по малко вреда на околната среда от производството и употребата на петролни продукти.
Хуманоид
на 20.01.2009 в 13:17:43 #11Пенчо, съгласен съм
И на мен ми е болно, че съвременния транспорт лежи на разградени био-материали и петролният глави умишлено спират прогреса, затова съм газифицирал една таратайка, която всеки да мачка и удря по софийските улици, а за извън града ползвам по-голяма.
Сега си спомням, че GM бяха направили около 1985-a много сполучливо EV, но проекта е бил убит по чисто политико-икономически причини...
phantomlord
на 20.01.2009 в 13:09:14 #10Tesla Roadster НЕ Е единствената кола с напълно електрическо задвижване... http://www.lightningcarcompany.co.uk/ Има и други.
kalima
на 20.01.2009 в 12:58:23 #9момчета, и двама се оляхте с простотии. Аре хуманоида се опитва някви тестове и работи да дава за пример..., ама ти Пенчо, направо се уля. Само като започна да сравняваш смарт с тесла и ми стана ясно че си я виждал тая кола или само насън или от 200м. поне
Все едно да сравнваш смарт и порше при бензинките. Относно дизайна и интериора, Тесла се нарежда сред спортните автомобили от най-висок клас. Абе що просто не напишете тесла моторс в гугъл?
Хуманоид
на 20.01.2009 в 12:37:54 #8Точно защото знам (следя Приус и Тесла) още от създаването им, ви споделям това. Данните на производителите винаги са "топ" и "макс", и в 99% от случаите не могат да се постигнат в нормалния живот. Ако всеки един от вас си отвори книжката на колата и прочете данните за разходите - смесен, градски, извънградски - това са цифри, които за да бъдат изпълнени трябва колата да се кара само на 5-та с 90 км/ч при попътен вятър, изключен климатик, затворени прозорци, изключени фарове и напомпени здраво гуми... Някой от вас гледа ли теста на Тесла-та на пистата на Топ Гиър? Колата "умря" доста бързо, много по-рано от километрите по книжка и се наложи да я зареждат доста по-дълго от написаното. Да не говорим, че има и краен брой цикли на презареждане. Т.е. като дойдат на по 5-6 години при нас в България, ще трябва да се презареждат на всеки 40-50 км... Друго, което е неточно - като кажат, че колата е "чиста" (може би затова е винаги в кавички). Никой не си дава сметка колко се замърсява околната среда при производството на акумулаторите (независимо от какъв тип са). Както и тока, който харчат, трябва да идва от някъде, нали? Ако е от вятъра, добре, но всичко друго е пак свързано с големи замърсявания.
alibaba
на 20.01.2009 в 11:29:36 #7Хуманоид, вземи прочети за новите технологии преди да се изказваш неподготвен, а кола на ток ще е изгодно при скъп петрол и евтин ток, но като гледам как поевтиня петрола, а ЧЕЗ, ЕОН и другите как краднат от народа ...
kalima
на 20.01.2009 в 11:23:50 #6Мдаа, България е последната държава в Европа сменила цървулите с обувки (няколкостотин години по-късно). България е и последната държава в Европа сменила потурите за панталони (даже и след Турция). Така, че нормално е да не ви харесва. А ти "Хуманоид", явно последните 10 години си ги прекарал на място без ток и топла вода. Иначе щеше да ти хрумне да влезеш в сайта на тесла моторс и да видиш, колко време и на колко километра се зарежда
Хуманоид
на 20.01.2009 в 11:01:29 #5Екстра е, само защо не споменавате, че като мине стотина километра, после се зарежда над 10 часа ;))) Така че, баровците да си купят по две, да карат едната, докато другата се зарежда!
Nickie
на 20.01.2009 в 10:55:42 #4Джапанка.
tup
на 20.01.2009 в 10:48:11 #3Тесла
Luftflotte Eins
на 20.01.2009 в 10:39:41 #2112 000 евро за пластмасов електрически боклук .... не благодаря ! Ще се придържам към Мерцедес-Бенц !

slonikon
на 20.01.2009 в 10:30:30 #1електромобилите идат! отваряйте реакторите!