Toyota Motor Corp. добавя две нови технологии за активна безопасност на луксозните си модели, първо в Япония и след това глобално за моделите на Lexus, съобщи Автопрес 2001.
Първата система е радарна, която засича евентуален удар отпред или отстрани в колата и предупреждава водача.
Втората система е за задните седалки, които подготвя автоматично до по-предпазна позиция в случай на евентуален удар.
Toyota съобщава само, че системата ще навлезе първо в кола, предназначена за вътрешния пазар, а анализаторите смятат, че става дума за рестилираната Crown Majesta, която трябва да излезе на пазара до края на месеца.
И двете системи използват данните от радар, работещ на милиметрови вълни.
Предупреждението става чрез аудиоуредбата на колата и визуално с индикатор.
Ако катастрофата е неминуема, системата активира контрамерки чрез спиране, натягане на коланите и задейства въздушните възглавници.
Ако възникне опасност от удар отзад, гърбовете на задните седалки автоматично се изправят от наклонена позиция, като движението се извършва едновременно с притягането на коланите и автоматичното излизане леко напред на предпазните подглавници, за да се избегне камшичен удар.
Подобна система се използва и в модела 2010-а Toyota Prius, където също се използва радарна система, регулираща скоростта и включваща форсирано спирачната система ако е необходимо, като същевременно предупреждава водача да вземе отбранителни мерки ако катастрофата е неизбежна.
benedict
на 09.03.2009 в 16:33:56 #5Тези коли не са за цигани, така че споко. Карайте си голфовете и не берете грижи.
zord
на 09.03.2009 в 16:05:44 #4мани мани аз в таквоз незнам смея ли се качи сега тъкмо си купих нож датчик за абс-а ми просто датчика работи но е станал по малко чувствителен и дава грешен брой импулси демек над определена скорост работи
а в такава кола незнам като стане на 5 години сигурно ще е в отбранителен режим постоянно 
Podroben
на 09.03.2009 в 12:04:00 #3През 2011 ще пуснат моят модел на Лексъс с вертикално излитане
gg_
на 09.03.2009 в 11:38:11 #2то на водача в такава ситуация му е само до предупреждения, лампи, и сигнали
After Shock
на 09.03.2009 в 11:15:50 #1То затова е експериментално само за там
Не е масово. Ще си проличи. Иначе звучи добре.