Toyota представи третото поколение на модела Prius на автосалона в Детройт.
Автомобилът е най-продаваният хибрид в света с над 1 милион реализирани бройки от 1997 г. насам.
Toyota Prius стъпва върху съвсем нова платформа и е само с леко увеличена дължина.
Благодарение на повсеместното използване на алуминий и високоякостна стомана, теглото на автомобила е намалено.
Хибридната система Hybrid Synergy Drive е усъвършенствана, има по-компактни размери и също е с намалено тегло.
Prius остава пълен хибрид, т.е. може да се движи само с бензиновия си двигател, електромотора или с двата заедно.
Двигателят с вътрешно горене вече е 1,8-литров VVTi, с който се осигуряват по-добри динамични характеристики, но въпреки това разходът на гориво е намален в сравнение с предишното поколение.
Toyota Prius има най-ниския коефициент на въздушно съпротивление от всички серийни автомобили - Cx=0,25.
Значително е подобрено отвеждането на въздуха под автомобила, благодарение на което е подобрена и стабилността.
Променена е линията на покрива, чрез което се осигурява по-голямо вътрешно пространство, най-вече за главите на пътниците.
Благодарение на намалените размери на Hybrid Synergy Drive е увеличено и багажното пространство.
Интериорът е цялостно променен, осигурявайки по-добра ергономичност при управление.
Европейският вариант на Toyota Prius ще дебютира през март на автосалона в Женева.
Тогава ще станат ясни и конкретните динамични и технически характеристики на модела.
Източник: Speed-Press
zl0
на 15.01.2009 в 10:51:16 #11Защо немците не правят хибриди или по точно не бързат да си пуснат моделите ... няма смисъл от хибрида ... 1-ственото му предимство че спестяваш от такси и канджекшън чардж в центъра на Лондон ... Новата Е клас на мерцедес пък със среден разход 5-5,7 е Лимузина която ти гори толкоз кво му мислиш .... Водородните и Електричките ОК след време но аз лично тоя хибрид не съм му фен като ги гледам завалийките едвам се татъркат ама се пак нали са ЕКО ...

bobygada
на 15.01.2009 в 08:55:28 #10Бмв 116 1995 кобика дизел среден разход 3.7 - да ама е в пъти по малък от към обем тегло и др.
KM100
на 14.01.2009 в 11:47:27 #9Моделът е от по-старите с двигател 1500 см3.
zl0
на 14.01.2009 в 11:39:10 #8двигател 1.8 - разход 4,2 ......
Бмв 116 1995 кобика дизел среден разход 3.7
KM100
на 14.01.2009 в 10:43:02 #7Синът в УСА имат такава. Купиха я на кредит за 25000 щ.д. Рекапитулацията е - разход от 4 до 4.2литра/100км, а за 2 години изминати над 150 000 км и нито един дефект.
ostavime
на 14.01.2009 в 09:45:31 #6Абе баш по 22 хил. $ не са, ама айде. По към 30 хил $ ще да са. А 30 000 х 1.5 = 45 000 Е толко, колко да е?! Иначе никак не е лош автомобила. Интересни са ми хората, които като купуват автомобил първо гледат от вън, а после мислят за всичко друго. Явно японците имат друго мислене, странно за=що ли?!
Abadbobata
на 14.01.2009 в 09:39:41 #5В УСА-та е около 22 хиляди долара, защо у нас е 50 хиляди лева е загадка.
alibaba
на 14.01.2009 в 09:35:08 #4ТРябва да си подобрят дизайна и да оставят само двигател на ток.
boris
на 14.01.2009 в 09:29:26 #3Мен пък нещо не ме кефи дизайна.
Хуманоид
на 14.01.2009 в 09:24:21 #2Единствения минус е цената от над 50 илядо лева и липсата на каквито и да е преференции за ползване на хибридни или електрически автомобили в милата ни татковина...
dyni
на 14.01.2009 в 09:13:20 #1Много добре изглежда!Браво на японците пак се доказаха!