Колите на автопилот са на крачка да превземат пътищата по света. Множество автомобилни производители работят по проекти за изграждане на коли, зад волана на които няма да е необходим водач.
Така например амбицията на Tesla е да пусне в експлоатация своя безпилотен автомобил след около 2 години, докато други автомобилни производители планират това да се случи до 2020 година.
Но намеренията на автомобилните производители имат сериозни шансове да бъдат изпреварени от безпилотни камиони, като според експерти безпилотните товарни автомобили ще се внедрят на пътя по-бързо от леките автомобили, пише Business Insider.
Една от причините за това се крие във факта, че много по-лесно е изграждането на технология за самостоятелно шофиране по магистралите, които са традиционното място за придвижване на камиони.
Движението по аутобаните създава много по-малко пречки за превозните средства в сравнение с пътищата в градски условия.
Така например безпилотните коли на Uber все още се нуждаят от водач зад волана, който да поеме контрол върху управлението на автомобила при нужда в условията на градската мобилност.
Изследователите от Центъра за технологични иновации в американския град Брукингс отбелязват в свой доклад, че камионите за доставки и превоз на различни товари на автопилот са напът да бъдат по-бързо внедрени, тъй като електронната търговия е във възход и вече изисква по-бързи темпове на доставяне на пратките.
От икономическа гледна точка специалистите смятат, че безпилотните товарни автомобили ще намалят разходите на собствениците си по-бързо, отколкото леките коли, които ще се шофират самостоятелно.
Огромно внимание се насочва към разработването на технологии за самостоятелно шофиране, тъй като безпилотните возила могат да подобрят трафика и да помогнат да се намали процентът на инциденти по пътя.
В същото време камионите на автопилот значително ще съкратят времето за доставки на стоки, както и ще спестят пари на производители и фирми в бранша.