24 % ръст в продажбите на автомобили от началото на годината в сравнение със същия период през 2007 отчитат от Съюза на вносители на автомобили в България.

Тенденцията се запазва вече осма поредна година, уточняват от moneybg.

Продадените нови автомобили в страната са били 18 787, а автобусите и камионите са отговорни за още 1 432 броя.

Мотористите са се оборудвали със 168 нови машини.

За четирите месеца на миналата година са били реализирани едва 15 037 леки автомобила.

На първо място по продажби сред най-предпочитаните марки автомобили се нарежда Opel с 2 285 продадени автомобила и пазарен дял от 12.23%.

Той е плътно следван от Toyota с 1 961 броя коли. Челната тройка се допълва от Ford с 1 670 продадени машини.

След това в класацията се нарежда Volkswagen с 1571 коли и пазарен дял от 8.4%, следван от Peugeot с 1 369 продажби.

Dacia е другата марка с над 1 000 бройки, като за първите четири месеца е успяла да реализира на българския пазар 1 072 автомобила.

Chevrolet, Citroen и Skoda си делят седмото и осмото и деветото място със съответно 994, 961 и 952 продадени автомобила.

Спрямо същият период миналата година се забелязват известни разлики. Тогава лидер са били Toyota с пазарен дял 11.50%. Ford и PEUGEOT са били съответно на второ и трето място.

Сред автобусите и камионите безспорен лидер е Iveco с продадени 567 автомобила, следван от Mercedes с 415 и Volvo с 283 броя.

Най-предпочитана марка мотоциклети е била Peugeot със 79 продадени машини за първите четири месеца на годината.