В отсъствието на Мобилтел, GLOBUL и „Вивател" подписаха приетата на 22 декември 2006 г. от Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) процедура за преносимост на номерата в мобилните мрежи.

Припомняме, въпросната услуга дава възможност на абонатите да запазват номера на мобилния си телефон при смяна на оператора.
Документът бе подписан на среща, инициирана от GLOBUL, на която бяха поканени представители на „Мобилтел" и „Вивател", и която имаше за цел да осигури възможност за стартиране на услугата като обща воля на трите мобилни оператора и в изпълнение на директива на Европейския съюз, съобщават от Глобул.

Макар и приета от КРС и подписана от GLOBUL и „Вивател", процедурата за въвеждане на преносимост на мобилните номера не може да влезе в сила, докато не бъде подписана и от трите оператора.
Представители на „Мобилтел" не присъстваха на срещата без предварително обявена причина, въпреки че бяха известени своевременно за нея, се казва в съобщението.

Междувременно от Мобилтел обявиха, че утре свикват пресконференция, на която компанията ще обяви позицията си по приетия от КРС документ "Функционални спецификации за осъществяване преносимост на номера на абонати на обществени мобилни далекосъобщителни мрежи".

Като поддържа активната си позиция за въвеждане на преносимост на номерата в България и за изпълнение на ангажиментите на страната към ЕС, GLOBUL ще изпрати до „Мобилтел" покана, процедурата да бъде подписана и от тях до определения от КРС срок 10 януари 2007 г.

Интересът на потребителите и ангажиментите на България към ЕС са достатъчно мотивиращ фактор, за да се постигне обща воля между трите мобилни оператора за въвеждане на услугата, обявяват от Глобул.
В случай, че някой от операторите не подпише процедурата, това на практика ще предизвика блокиране на въвеждането й и ще означава съзнателно неизпълнение на законово изискване на ЕС.

Според GLOBUL, обосноваването на забавянето от страна на „Мобилтел" на въвеждането на процедурата с аргумента, че такова закъснение се е наблюдавало и в други държави от ЕС, би могло да се тълкува единствено като несъстоятелно оправдание за липсата на готовност или желание.
Позицията от ноември на "Мобилтел" е, че те имат техническа готовност за въвеждане на услугата, но няма да го направят, докато не се гарантира нейното качество.