1191 са подадените сигнали за дете в риск през 2023 г., а 742 от тях за дете, подложено на насилие. Това сочат данните на Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД).

Около 26 хиляди деца са потърсили помощ на телефонн116 111. Към Държавната агенция за закрила на детето са подадени 25709 сигнала, като от тях 7849 са консултации за оказване на подкрепа. Близо 4050 са с деца.

През изминалата година има увеличение на сигналите подадени от телефон 112. От учебни заведения са получени 23, а 20 са от медицински лица. Наблюдава се тенденция повече от сигналите да се подават през летните месеци, като често причината е свързана с нарушени права на деца, свързани с неспазване на съдебни решения с определен режим на виждане от единия от родителите. Основна тема, по която родителите търсят съвет от консултантите на НТЛД 116111, е как да постъпят в определена ситуация, свързана със семейни проблеми и взаимоотношения между разделените родители.

Как да общуват по между си, както и с възрастните е сред най-честите теми, по които децата търсят консултантите на Линията, уточняват от ДАЗД. През 2023 децата между 14 и 16 години най-често са търсили съвет, консултация и подкрепа. Цифрите показват още, че момчетата по-често използват се обаждат. Най-много позвънявания като цяло се отчитат през месеците януари и август, най-малко през последните месеци от годината.

По думите на д-р Теодора Иванова, председател на ДАЗД, националната телефонна линия за деца 116111 e изключително важна.

"Необходима е абсолютна нетърпимост в обществото ни към актовете на насилие над и между деца. На Линията всяко дете и възрастен, загрижен за дете може да подаде сигнал, да бъде изслушан и подкрепен в точния момент. Затова всеки трябва да знае този номер. Възрастните сме отговорни за примера, които даваме на децата си и сме длъжни да им показваме нулева търпимост към насилието и агресията", категорична е тя. 

Националната телефонна линия за деца работи денонощно, седем дни в седмицата, напълно безплатно и анонимно, при помнят от ДАЗД. През 2023 година ДАЗД стартира и чат приложение за разговор и консултация с деца към НТЛД 116 111 всеки вторник и четвъртък от 14:00 до 16:00 часа. В този интервал от време експерти от Държавната агенция за закрила на детето са на разположение, за да отговорят на въпросите на децата. Чатът е достъпен за всяко дете през официалната интернет страница на Националната телефонна линия за деца на ДАЗД - 116111.bg.

Както и при обаждане на Националната телефонна линия за деца, така и при свързване в чат приложението, разговора е анонимен и напълно безплатен.

35 хил. обаждания на Националната телефонна линия за деца за 2021 г.

35 хил. обаждания на Националната телефонна линия за деца за 2021 г.

737 са сигналите за насилие над деца